Beyoncé investeert in Sidestep
Beyoncé voegt zich in het rijtje van jonge sterren die een deel van hun miljoeneninkomens graag investeren in de technische sector. De zangeres en het door haar gestarte managementbedrijf Parkwook Entertainment hebben 150.000 dollar geïnvesteerd in Sidestep, een app die merchandise verkoopt voor concerten.
Beyoncé
Sterren als Snoop Dogg, Ashton Kutcher en Justin Bieber hebben ook al verschillende investeringen gedaan binnen de technische sector, en nu voegt Beyoncé zich daar ook bij. Ze leerde de app Sidestep kennen tijdens haar Formation World Tour, waar de app zorgde voor de verkoop van T-shirts en posters.
Sidestep
Muzikanten proberen met man en macht geld te verdienen aan de royalties die ze krijgen van streams. Maar de meeste cash wordt toch echt verdiend door de verkoop van concertkaartjes en merchandise. Alleen vallen de inkomsten uit die merchandise nogal tegen omdat concertbezoekers vaak lang in de rij moeten staan om een goed plekje te kunnen bemachtigen én daar dan ook niet meer van weglopen. Sidestep heeft daar de oplossing voor. De app maakt het mogelijk om merch voor, tijdens of na het concert te bestellen. Met een QR-code kun je dan binnen no-time je gekozen spullen ophalen bij een stand of je kunt ze laten thuisbezorgen.
Winst
Door investeerders als Beyoncé, Jared Leto en Troy Carter (voormalig manager van Lady Gaga) heeft Sidestep al twee miljoen dollar verdiend. Hun sales zijn vertiendubbeld ten opzichte van vorig jaar. Sidestep geeft de artiesten die in de app investeren een heleboel data in ruil voor hun investering. De app zelf houdt 10% in op de verkoopprijs van de merchandise.