Boekentip: 'Gamification als motor van verandering'
Centraal staat het ‘Game-Plan’. Aan de hand hiervan wordt uitgelegd hoe gemeenschappelijke doelen mensen op het zakelijk speelveld kunnen verbinden. Dit gebeurt rondom de vier belangrijkste processen van elke organisatie: het bedenken, maken, verkopen en verbeteren van producten.
Besproken wordt hoe een organisatie door middel van de 'progressie-loop' de hoofdprocessen op de juiste wijze inricht en optimaliseert. Zo kunnen organisaties continue vooruitgang structureel inbedden in hun organisatie.
Cases van gamification
Games om processen te optimaliseren en medewerkers te motiveren bovengemiddelde prestaties te leveren. Verder staan er in het boek serious games-cases van (internationale) opdrachtgevers die bewezen progressie hebben opgeleverd en een eenvoudig op te volgen Game-Plan. Van dé grondlegger van gamification in Europa.
Auteur Bart Hufen is technisch bedrijfskundig ingenieur en heeft een master in brand management. Vanuit zijn bedrijf BrandNewGame ontwikkelt hij gamification-projecten voor diverse (internationale) opdrachtgevers. Daarnaast verzorgt hij sinds 2009 publicaties en presentaties over gamification in binnen- en buitenland.