De marketingorganisatie van de toekomst
De ontwikkelingen in het marketingvak gaan zeer snel. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen marketingorganisatie.
Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert?
Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal en optimaal inricht. Daarom is 'De marketingorganisatie van de toekomst' volgens auteur en uitgever een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen.
In het boek lees je onder meer over een brede, moderne benadering van de marketingfunctie: ver voorbij het klassieke MarCom. Over de rol en bijdrage van marketing in de organisatie van de toekomst en verder interviews, cases en checklists om direct aan de slag te gaan.
Schrijver van 'De marketingorganisatie van de toekomst'
Auteur Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coöperatie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.