Is Facebook je kostbare tijd wel waard?
Een bedrijfspagina op Facebook: nuttig?
Af en toe geeft Entrepreneur antwoord op een prangende vraag van een lezer. Dit keer gaat de vraag over Facebook, en of het wel je kostbare tijd waard is om er mee bezig te zijn. Je moet tenslotte ook gewoon een bedrijf runnen. Het is ook een vreemd verhaal, jij bent jaren bezig om een achterban op te bouwen om zoveel mogelijk likes en shares binnen te halen, maar uiteindelijk blijkt alles wat jij deelt eigendom te zijn van Facebook. Dat kan frustrerend zijn. Het schijnt ook lastig te zijn om je bedrijfsnaam te veranderen op je pagina. Eerst kon dit maar één keer in de zoveel maanden, nu mag je maximaal één keer per week een naamsverandering doorvoeren.
Content is koning
De grote vraag blijft: is Facebook je kostbare tijd wel waard? Experts hebben er van alles over te zeggen, en de conclusie luidt dat het zeker je tijd waard kan zijn, zolang je er maar efficiënt mee omgaat. Het belangrijkste is dat je content deelt die bij jouw merk past. Is het een bepaalde toon, of is het humor, of deel je misschien tips over een bepaald onderwerp? Zolang het maar bij de doelgroep past, anders krijg je nooit het gewenste resultaat. Facebook wordt ook wel omschreven als een feestje, en geen sales pitch. Mensen bezoeken social-mediawebsites voornamelijk voor ontspanning en vermaak. Het moet dus vooral leuk zijn.
Wil je weten hoe je Facebook het beste kunt inzetten voor je merk, onderneming of bedrijf? Check dan dit artikel.