Lexus op de bres voor startups

Lexus op de bres voor startups

Redactie Baaz
Lexus is met ABN AMRO de hoofdsponsor van de Creative Heroes Award: een prijs die de kracht van creativiteit beloont en daarmee de menselijke factor centraal stelt.

De samenwerking met Lexus ligt voor de hand; de luxury brand is synoniem aan creativiteit en onderscheidend automotive design. Lexus’ drive is ‘Experience Amazing’ waarbij ook Craftmanship, technologie, performance en ‘the art of hospitality’ centraal staan. 

De vakkundige jury van de Creative Heroes Awards beoordeelt in vier categorieën de creativiteit van de inzendingen. In de hoofdcategorie NEXT GENERATION zal Lexus de ‘Beste Startup’ prijs uitreiken.

Celebrating creative minds

Lexus moedigt met het hoofdsponsorschap van de Creative Heroes Award in Nederland creatief talent aan. Jeroen van Oostveen (Architectenweb, Archello en Materia) en Guus van Maarschalkerweerd (DesignConnector) willen met hun initiatief niet zozeer het design als eindresultaat belonen, maar de creativiteit, het proces en de mens hierachter. 

‘Celebrating creative minds’, zoals Van Maarschalkerweerd het omschrijft. 'En dat een echt designmerk als Lexus hieraan zijn naam wil verbinden, geeft aan dat er een breed draagvlak is om creativiteit, innovatie en ondernemerschap te stimuleren.'

Lexus reikt de ‘Beste Startup’ prijs uit

De Creative Heroes Award kent de volgende hoofdcategorieën: architectuur, interieur, product en Next Generation, met prijzen voor onder andere: ‘Beste Startup’ (gesponsord door Lexus) en beste ‘Co-Creation’ (gesponsord door ABN AMRO). Juryvoorzitter is Gesina Roters, medeoprichter van design- en strategiebureau Day. De uitreiking is op 29 juni, inschrijven kan hier.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie