BMW M4 CS in zeer beperkte oplage de weg op

BMW M4 CS in zeer beperkte oplage de weg op

Redactie Baaz

BMW introduceert opnieuw een exclusieve, speciale uitvoering in beperkte oplage: de nieuwe BMW M4 CS.

De krachtpatser vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS en gaat in juli in productie in de fabriek in München. Er komen twintig exemplaren naar Nederland.

De auto vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS. Met zijn sportieve karakter en uitstraling zet de BMW M4 CS de lange traditie van speciale BMW M uitvoeringen voort die in 1988 begon met de BMW M3 Evolution (E30). De BMW M4 CS gaat in juli in productie in de fabriek in München, de bakermat van BMW, en er komen twintig exemplaren naar Nederland.

Zescilinder-in-lijn benzinemotor

De zeer krachtige 3,0-litermotor in de BMW M4 CS heeft een vermogen van 338 kW (460 pk) – 7 kW (10 pk) meer dan de BMW M4 met M Competition Pack. Dankzij de M TwinPower Turbo techniek accelereert de BMW M4 CS in 3,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid van de BMW M4 CS – die standaard is uitgerust met het M Driver’s Package – is elektronisch begrensd op 280 km/u.

De BMW M4 CS is standaard voorzien van de BMW M Double Clutch Transmission (M DCT) met een aparte oliekoeler, zeven versnellingen en Drive Logic. Deze geavanceerde transmissie heeft een automatische modus en kan via de schakelpaddles aan het stuur ook handmatig worden bediend. 

Schakelen gaat in een fractie van een seconde waarbij de vermogensafgifte niet wordt onderbroken. De lange zevende versnelling houdt het toerental laag om het brandstofverbruik op de snelweg te beperken.

Wielophanging BMW M4 CS

De wielophanging van de BMW M4 CS komt voor een groot deel overeen met die van de BMW M4 met M Competition Pack. De wieldraagarmen en bevestigingspunten in zowel de voor- als de achterwielophanging zijn vervaardigd van gesmeed aluminium. Daardoor zijn ze extreem licht, wat het onafgeveerde gewicht beperkt en dat komt weer ten goede aan de rijdynamiek

De BMW M4 CS is standaard voorzien van het Adaptive M onderstel, waarvan de geometrie is gericht op optimale prestaties zowel op de openbare weg als op het circuit. De auto is verder verfijnd op de Nordschleife van de Nürburgring, het meest veeleisende testcircuit. De BMW M4 CS liet een snelste rondetijd noteren van 7 minuten en 38 seconden, waarmee hij zich bewijst als een supersportauto

Sportief interieur

Het interieur van de BMW M4 CS heeft een nadrukkelijk sportieve uitstraling. Lichtgewicht M Sport stoelen zijn bekleed met leder en Alcantara en de deurpanelen zijn vervaardigd van samengeperste natuurlijke vezels. Een treklus vormt hierbij de deurgreep

De rijkelijke toepassing van leder en Alcantara zorgt in de BMW M4 CS voor een aangename, maar uiterst sportieve sfeer met klasse. De bestuurder komt niets tekort, want de auto is standaard voorzien van automatische climate control, het BMW hifi-systeem Professional (aangepast op de akoestische kenmerken van het BMW M4 CS interieur) én het navigatiesysteem Professional. 

De BMW M4 CS wordt in beperkte aantallen geproduceerd van 2017 tot en met 2019. Er komen twintig exemplaren naar Nederland, de prijs volgt in een later stadium.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie