Campagne moet ons land als zakelijke bestemming op kaart zetten
NBTC lanceert de #likeholland-campagne voor Nederland als zakelijke bestemming tijdens de internationale vakbeurs IMEX Frankfurt 2018.
Met de campagne brengt NBTC zakelijk Nederland onder de aandacht bij internationale meeting planners in Europa en Noord-Amerika. Het doel van de campagne is om de bekendheid van Nederland als meetings- en congresbestemming te vergroten en daarmee het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te stimuleren.
Zakelijke bijeenkomsten, beurzen en congressen
Met de nieuwe #likeholland-campagne gaat NBTC op zoek naar een manier om Nederland als zakelijke bestemming onder de aandacht te brengen bij internationale meeting planners.
Met #likeholland belicht men vanuit verschillende perspectieven. De diversiteit van Nederland, de toegankelijkheid, de openheid en de uitstekende infrastructuur maken ons land bijzonder geschikt voor internationale zakelijke bijeenkomsten. Binnen de campagne wordt #likeholland daarom op twee manieren gebruikt: We like Holland (wij houden van Nederland) en Be like Holland (doe zoals de Nederlanders doen).
‘We like Holland’ omdat Nederlanders organisatietalent hebben, meerdere talen spreken en sterk zijn in het zoeken naar een win-win situatie. ‘Be like Holland’ in verband met de toegankelijkheid, de korte reisafstanden en het economisch en politiek stabiele klimaat van ons land.
Economisch belang zakelijke markt
De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang voor Nederland. Jaarlijks bezoeken ruim 1 miljoen buitenlandse zakenreizigers ons land voor het bijwonen van een vergadering, beurs of congres. De totale economische waarde bedraagt meer dan € 1,2 miljoen.