Gaat Nederlands condoom Chinese markt veroveren?
Wingman produceert speciaal voor deze markt een kleiner condoom. Vanaf december is de Wingman verkrijgbaar via alle grote online platformen zoals Tmall van de Alibaba Group en in diverse Chinese winkelketens.
China is een condoomland bij uitstek. Bijna de helft (47 procent) van de Chinese mannen heeft een voorkeur voor een condoom als anti-conceptiemiddel. Dit blijkt uit World Contraceptive Use 2018, uitgebracht door de Verenigde Naties. In Nederland bedraagt dat slechts 6,8 procent.
Innovatief condoom
Paul Wiertz van Wingman: 'Voor ons past de samenwerking met Catena Distribution in onze internationale groeiambitie. De Aziatische markt is een belangrijke pijler voor Wingman, gezien zijn omvang en het feit dat mannen een voorkeur voor condooms als anti-conceptiemiddel hebben. Daarnaast kijken we naar nieuwe Wingman-landen in Europa en zijn we voorbereidingen aan het treffen voor de VS en Canada.'
Berry Koldewijn van Catena Distribution: 'Als voormalig commercieel directeur van Christine le Duc was ik al bekend met het innovatieve product Wingman. Condoomgebruik in China is vele malen groter dan in Nederland en voor ons is Wingman het perfecte product in ons portfolio. Ook op het merk, met een sterk onderscheidend karakter, wordt erg goed gereageerd. Ook afnemers zijn erg geïnteresseerd in Wingman, dus we zien het verder uitbouwen van het merk in China positief tegemoet.'
Gemakkelijk aan te brengen
Het Wingman-condoom is uniek door een clip waarmee het condoom gemakkelijk is aan te brengen. Uit onderzoek blijkt dat tot in 30 procent van het gebruik, condooms verkeerd worden aangebracht met alle risico’s van dien. Het gepatenteerde Wingman-condoom is het enige condoom ter wereld dat hier een geschikte oplossing voor heeft gevonden.