Waarom je jouw logo op je pakketjes moet hebben

Waarom je jouw logo op je pakketjes moet hebben

Redactie Baaz

Je logo is één van de eerste elementen die potentiële klanten van je bedrijf zien. Daarom is het des te belangrijker om een professioneel en herkenbaar logo te maken en deze te gebruiken op al jouw online en offline spullen. In dit artikel lichten we vijf redenen uit waarom een logo zo belangrijk is om op jouw pakketjes te hebben.

1. Een sterke en goede eerste indruk maken

Wanneer een klant voor het eerst wat besteld bij jou, wil je een goede eerste indruk maken. Het eerste wat ze immers krijgen is het pakketje zelf, zonder te zien wat de inhoud is. Het is daarom wijs om je logo direct te plaatsen op het pakket. Zo laat je zien dat je aandacht schenkt aan de verpakking van je producten en direct herkenbaarheid wil creëren voor je bedrijf. Denk bijvoorbeeld eens aan bedrukte tape met jouw logo erop. Zeker weten dat je zo flink de aandacht trekt al voordat het pakketje open is gemaakt!

2. Je herkenbaarheid verhogen

Het werd al even genoemd hierboven, maar je wilt je herkenbaarheid zo hoog mogelijk maken. Als je veel pakketjes verstuurd, is het dus een slim idee om hier je logo op te verwerken. Zo zorg je dat klanten direct weten dat het om jouw product gaat en zo kun je consistent communiceren.

3. Uitstralen waar je bedrijf voor staat

Je logo is een representatie van waar je bedrijf voor staat. Naast de kwaliteit van je product mag een goed logo dus echt niet ontbreken. Denk er dus over na wat jouw USP is en probeer dit te vertalen in een mooi logo wat je op je pakketjes kunt verwerken.

4. Verkopen opschalen met een goed logo

Wanneer iemand een pakket van jou ontvangt en het logo ziet, kan dat direct hulp zijn met verkopen. Wanneer je logo niet aansluit op de normen en waarden van je product, kun je al gauw de plank misslaan en flink wat inkomsten missen. Kies daarom altijd voor een logo dat bij je bedrijf past.

5. Een goed logo schept vertrouwen

Een goed logo straalt professionaliteit uit. Totdat de klant jouw pakketje heeft opengemaakt kun je niets anders doen dan met de logo van je bedrijf op het pakket al jouw professionaliteit uitdragen en vertrouwen scheppen.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie