TikTok viert creativiteit en impact op Cannes Lions Festival

TikTok viert creativiteit en impact op Cannes Lions Festival

Redactie Baaz

Tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity viert TikTok de merken en creators die hun creativiteit laten zien op het platform. De TikTok community gedijt bij het horen van boeiende verhalen van echte mensen - en de merken die dit ethos hebben omarmd, zien aanzienlijke resultaten. TikTok noemt het graag "actionable entertainment" - content die cultureel relevant is, impact maakt en de community inspireert. 

CMO’s overtuigd van kracht TikTok 

"Met meer dan een miljard users die TikTok elke maand wereldwijd gebruiken, hoeven CMO's niet overtuigd te worden waarom ze in TikTok moeten investeren. Het is de plek waar communities samenkomen, waar entertainment, creativiteit en cultuur bijeenkomen en waar merken een unieke kans hebben om ontdekt te worden en actie te stimuleren bij hun publiek”, vertelt Blake Chandlee, President, Global Business Solutions.

"We kunnen CMO's ondersteunen als het gaat om hoe ze deze communities moeten betrekken op het platform. Marketeers zoeken een eenvoudige en effectieve manier om content te creëren voor TikTok, gebruik te maken van de productoplossingen en bedrijfsdoelen te bereiken. Ons doel voor Cannes is om marketeers, bureaus en industrieleiders te laten begrijpen hoe ze het platform het beste kunnen gebruiken om zinvolle actie onder hun communities te stimuleren”, sluit Chandlee af.

In Cannes licht TikTok de volgende concepten uit die helpen om een business te bouwen op het platform:

1. Cultuur beïnvloeden en actie stimuleren: TikTok's nadruk op creativiteit inspireert communities om actie te ondernemen en beïnvloedt de cultuur zowel op als buiten het platform. Merken kunnen gebruik maken van deze creativiteit om marketingstrategieën te onderbouwen en effectieve campagnes neer te zetten die betrokkenheid en impact stimuleren. Maar liefst 47 procent van de sales push die een merk krijgt door een reclame, wordt aangedreven door het creatieve aspect. Hierbij komt dat 79 procent van de TikTokkers vindt dat TikTok een plaats is waar merken meer persoonlijkheid kunnen laten zien (TikTok, What’s Next 2023).

2. Een nieuw tijdperk van commerciële mogelijkheden: TikTok is een platform geworden waar merken naadloos community, entertainment en shopping kunnen combineren om een unieke winkelervaring te bieden. Met functies als Shopping Ads en TikTok Shop kunnen merken hun publiek bereiken en direct aanzetten tot aankopen. Hashtags als #TikTokMadeMeBuyIt hebben meer dan 56 miljard views bereikt en hebben van TikTok een platform gemaakt voor mensen om de grootste trending producten te ontdekken op het gebied van beauty, mode, eten, tech en meer.

3. Het platform voor creators: TikTok is een toonaangevend platform geworden in de creator-economie. Het beloont creativiteit en authenticiteit, waardoor creators van elke omvang zich kunnen onderscheiden en aanhang kunnen opbouwen. Merken erkennen de waarde van het werken met diverse creators om hun merk menselijker te maken en een breder, betrokken publiek te bereiken. Één op de twee mensen op TikTok zegt dat ze een merk dat samenwerkt met creators meer vertrouwen. Dit is waar de TikTok Creator Marketplace (TTCM) om de hoek komt kijken - om meer dan 800.000 creators te helpen in contact te komen met adverteerders en branded content te maken die impact heeft.

4. De toekomst van creëren: Technologie speelt een belangrijke rol in het creatieve proces op TikTok. Tools zoals de Scriptgenerator, creative assistant en Ad Maker helpen merken bij het efficiënter maken van content.

5. Verantwoord innoveren om impactvol werk te stimuleren: TikTok is een entertainment-ecosysteem dat gedijt op unieke relaties tussen creators, content, merken en leden van communities. Het platform geeft prioriteit aan innovatie, merkveiligheid en vertrouwen. Door de community te beschermen, creëert TikTok een positieve omgeving voor merken en bevordert het creativiteit en innovatie in de industrie.

Check onze indrukwekkende ruimte in het Carlton Hotel tijdens het Cannes Lions festival - open voor publiek van maandag 19 juni tot vrijdag 23 juni. Meer info hier.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie