Nederland Eet wil de thuisbezorgsector weer gezond en sterk maken en start sharefunding

Nederland Eet wil de thuisbezorgsector weer gezond en sterk maken en start sharefunding

Redactie Baaz

Het platform wil groeikapitaal aantrekken om landelijke dekking te verwezenlijken

Het bestelplatform Nederland Eet start een sharefunding campagne om haar groeiplannen te realiseren en een positief verschil te maken in de bestelsector. Met een laagdrempelige, lokale en transparante aanpak wil het de thuisbezorgsector weer gezond en sterk maken, zodat zowel restauranthouders als consumenten daarvan profiteren. De campagne leverde in de eerste dagen al zo'n €95.000,- op, bijna een derde van het streefbedrag van de eerste ronde.

Eerlijk voor zowel restauranteigenaar als consument

Nederland Eet is inmiddels vijf jaar actief en is al snel uitgegroeid tot een van de grootste lokale eten bestelsites van Nederland. Uitgangspunt van het innovatieve platform is om een alternatief te bieden voor de doorgaans hoge commissies en oneerlijke positionering van restaurants in de app die er in de bestelsector vaak voorkomen. Hier is zowel de restaurateur als de consument de dupe van. Naast dat het platform van Nederland Eet voordeliger is voor de restauranteigenaren, zijn ze dit ook gegarandeerd voor de consument. Tegelijkertijd biedt het platform een breed aanbod van verantwoorde lokale restaurantopties en ligt er een sterke focus op bewuster eten door gezonde maaltijden extra onder de aandacht te brengen.

Krachten bundelen met kleinere platformen

Nederland Eet heeft al een solide basis: In Zwolle, Kampen en Deventer is het platform de grootste partij. Ook in een aantal andere steden is het platform hard op weg om de grootste te worden. Nu wil de scale-up een groeislag maken om ook in de rest van het land haar positie te verstevigen. Steeds vaker krijgt Nederland Eet de vraag van kleinere lokale platformen om samen te werken. Met het opgehaalde kapitaal uit de Eyevestor campagne wil het de krachten bundelen met deze platformen en actief worden in nieuwe steden. Investeren kan vanaf €250,-.

Lokale kracht staat centraal

Hugo Smink, Managing Partner van Nederland Eet: “Het is een van onze kernwaarden om echt sámen met lokale ondernemers te werken aan een platform waar iedereen van kan profiteren. We bouwen aan een sterke online community, door bijvoorbeeld ook gezamenlijke lokale marketingacties op te zetten met ondernemers en we hebben de beste ICT’ers in huis om continu te kunnen innoveren. Met deze sharefunding campagne willen we iedereen, zowel enthousiaste ondernemers, restauranthouders als consumenten, de kans geven om onderdeel te worden van ons verhaal!” 

 

LEES OOK: Omzet horeca groeit ruim 2 procent

LEES OOK: De online supermarkt voor kant en klaar maaltijden

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie