Belastingdienst start nieuwe employer branding campagne
De Belastingdienst is een nieuwe werkgevers campagne gestart. ‘Dát doen wij’, ontwikkeld door employer brandingbureau SteamTalmark, schetst een positief beeld van betrokken medewerkers die ondernemers en burgers helpen met hun belastingzaken. De kernboodschap van deze campagne benadrukt dat de Belastingdienst er niet alleen is om Nederland financieel gezond te houden, maar juist óók om particulieren en bedrijven optimaal te ondersteunen. De campagne is te zien via online videoadvertenties, op social media, via banners, digital out of home en te horen op de radio.
De Menselijke Kracht achter de Belastingdienst
Dat de Belastingdienst er is om particulieren en ondernemers te helpen is niet alleen een sterke klantbelofte, maar ook een goede werkgeversbelofte. De nadruk van de campagne ligt op de dienstverlening. Om zo goed mogelijk te kunnen helpen, leunt de Belastingdienst vooral op haar deskundige medewerkers. In deze campagne worden betrokken specialisten centraal gezet. In de campagne-uitingen staan billboards en abriposters in interactie met het publiek op straat. Hierdoor laat de Belastingdienst zien dat ze middenin de maatschappij staat en hulp kan bieden, bijvoorbeeld bij het vergemakkelijken van het doen van aangifte.
Het Verlagen van de Drempel
De campagne werpt licht op de impact van het werk, waardoor de drempel voor de doelgroep om te solliciteren verlaagd word. Deze doelgroep is overigens behoorlijk breed. Denk aan accountants, fiscalisten, ICT’ers, data scientists, MBO-administratief, maar ook starters. Zij worden met deze campagne persoonlijk en sympathiek benaderd.