Uitbreiding van TikTok's maatregelen tegen beïnvloedingspogingen
TikTok deelt een update over hun aanpak om beïnvloedingspogingen op TikTok tegen te gaan. TikTok breid de beleidsregels voor media uit en introduceert een nieuw transparantierapport dat gericht is op het tegengaan van beïnvloedingspogingen. Deze maatregelen helpt TikTok met het bouwen aan een veilig platform, vrij van externe manipulatie en invloed.
Beïnvloedingspogingen tegengaan tijdens de verkiezingen
TikTok zet zich in om accounts die de regels voor misleidend gedrag overtreden, op te sporen en te verwijderen. Dit zorgt ervoor dat de inhoud en accounts op TikTok authentiek blijven. Om deze netwerken te vinden, investeert TikTok in technische onderzoeken die open-source en eigen informatie gebruiken.
Om vaker en gedetailleerder updates te geven over beïnvloedingsoperaties, introduceert TikTok een nieuw transparantierapport. Dit rapport bevat ook informatie over eerder verwijderde pogingen die met nieuwe accounts proberen terug te keren. Deze rapportages zijn een vervanging van de kwartaalverslagen in de Community Guidelines Enforcement Reports
In de eerste vier maanden van 2024 heeft TikTok 15 beïnvloedingspogingen geblokeerd en 3.001 bijbehorende accounts verwijderd. De meeste van deze netwerken probeerden politieke discussies te beïnvloeden, waaronder de verkiezingen. Ze blokkeerden onder andere een netwerk dat zich richtte op een Indonesisch publiek voorafgaand aan de presidentsverkiezingen en een netwerk dat in het VK over de binnenlandse politieke discussie versterkte.
Uitbreiding van ons media beleid
Een belangrijk onderdeel om de ervaringen op TikTok authentieker te maken, is het geven van context bij de content die mensen bekijken. Voor accounts die door de staat gecontroleerde media vertegenwoordigen, werken het platform samen met onafhankelijke experts om deze accounts te beoordelen en correct te labelen, inclusief hun advertenties. Deze labels geven de community belangrijke informatie over de bron van de content.
TikTok breid nu het beleid voor door de staat gecontroleerde media uit. Hieronder vallen ook accounts die proberen gemeenschappen buiten hun eigen land te bereiken met informatie over internationale gebeurtenissen en kwesties. Geïdentificeerde accounts komen niet in aanmerking voor aanbeveling, wat betekent dat hun content niet in de 'For You-feed' zal verschijnen. Daarnaast mogen deze accounts niet buiten hun eigen land adverteren. Deze maatregel voorkomt dat ze bredere gemeenschappen bereiken met bepaalde onderwerpen.
Deze wijzigingen gelden voor alle markten waar de labels voor door de staat gecontroleerde media beschikbaar zijn. Bij de beoordeling gebruiken we verschillende informatiebronnen, zoals de naam van het account en de taal van de content.
De updates van vandaag bouwen voort op TikTok's langdurige inzet om de authenticiteit op het platform te versterken. TikTok handhaaft strenge beleidsregels tegen schadelijke desinformatie en investeren in mediawijsheid voor de TikTok community via in-app-functies en educatieve campagnes. Op deze manier blijven ze actief werken aan het beschermen van de integriteit van ons platform, terwijl ze hun gebruikers aanmoedigen om authentieke content te creëren en te delen op TikTok.