Hoe trek je meer mensen naar jouw beursstand? 3 tips!
Een van de beste manieren om meer naamsbekendheid te vergaren en écht in contact te komen met de doelgroep, is gaan staan op een beurs. Als je een stand op een evenement huurt, kan dit tot heel veel nieuwe potentiële klanten leiden. Het mooie is ook dat je werkelijk in contact komt met deze mensen. Je kunt meer uitleggen over jouw diensten en producten en de naam van je bedrijf groter maken. Een slimme zet dus. Het nadeel is dat het vaak enorm druk is op dergelijke evenementen. Daarom moet je van hele goeden huize komen om mensen naar jouw beursstand te lokken. Dus hoe pak je dit dan precies aan? Hoe trek je meer mensen naar jouw stand? Hier volgen drie tips.
1. Deel producten uit
Mensen zijn dol op gratis. Dat gaat bijna voor iedereen op. Daarom zien we vaak dat de beursstands waar gratis producten worden uitgedeeld, ook veel drukker worden bezocht. Dat geeft jou direct de mogelijkheid om flyers van je bedrijf uit te delen of een gesprekje aan te knopen met geïnteresseerden. Als je slim bent, geef je ook een cadeau waarmee de herkenbaarheid van jouw bedrijf vergroot worden. Een praktisch cadeau. Iets wat de ontvanger misschien zelfs wel bijna direct kan gebruiken. Bezoek bijvoorbeeld voor het evenement een Zonnebrillen Groothandel Solo Solis. Hier kan je goedkope zonnebrillen kopen in grotere oplages. Tevens kunnen ze bedrukt worden met het merk en logo van jouw bedrijf. Zo geef je een cadeau waar de ander écht iets aan heeft.
2. Kies voor de juiste aankleding
Je moet opvallen. Mensen moeten langs jouw stand lopen en de interesse moet meteen gewekt worden. Dat kan alleen maar als je voor de juiste aankleding kiest. Zorg voor opvallende kleuren, gebruik grote banners en laat jouw stand absoluut opvallen. Het is immers het eerste wat mensen zien als ze langs komen lopen. Als jouw stand in vergelijking met de andere stands een beetje saai oogt, zal dit er direct toe leiden dat voorbijgangers jouw stand overslaan en liever bij de concurrentie kijken. Zorg daarom voor enkele eyecatchers waarmee je direct de aandacht trekt en creëer een uitnodigende en aantrekkelijke sfeer. Hierdoor staan de mensen straks in de rij om jouw beursstand te bezoeken.
3. Creëer een zitplekje
Er zijn vaak te weinig rustplekken op een evenement. Bij grote events is het dan ook niet vreemd als mensen toch op zoek gaan naar een plekje om even te zitten. Als deze op de beurs zelf er te weinig zijn, kan je hier slim op inspelen door zelf een zitplekje te creëren bij de stand. Serveer ook nog eens lekkere koffie en thee en eventueel wat lekkers om nóg meer mensen te trekken. Zo zorg je gegarandeerd voor meer bezoekers bij jouw stand en dat geeft jou direct de mogelijkheid om het gesprek aan te knopen en wellicht zelfs nieuwe klanten te lokken. Je kunt ze terwijl ze rusten ook een flyer of catalogus geven om de interesse te wekken.