Geld verdienen aan de crisis? Begin een snoepwinkel
Liever snoep dan een granenreep

Geld verdienen aan de crisis? Begin een snoepwinkel

Redactie Baaz

Niet iedereen heeft last van de recessie: verkopers van allerhande snoepwaar doen het juist heel goed.

In totaal besteedden consumenten vorig jaar 3,6 miljard euro aan suikergoed. Dat komt neer op zo’n 34 kilo snoep per persoon. Of het nu om drop, chocolade, nootjes, chips, koek of banket gaat: de consument bezuinigt niet.

Volgens een woordvoerder van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren zijn er maar weinig branches die kunnen tippen aan de resultaten van de snoepindustrie. Dat is te lezen op nos.nl.

Waar ongezonde producten het goed doen, raken granenkoeken en andere gezonde tussendoortjes minder in trek. ‘Vijftien jaar lang was dat een belangrijke groeier, die bovendien profiteerde van het Sonja Bakker-effect. Zij propageerde deze verpakte biscuitjes. Maar die markt zie je in omvang teruggaan naar het niveau van vóór Sonja Bakker. De goeroe zakt weg en de markt ook’, aldus de woordvoerder op nos.nl.

Als reden voor het zoete succes noemt hij het 'kleine genot'-moment dat snoep geeft. Juist in zware tijden lijken consumenten zich zo’n moment niet te ontzeggen. Daarbij komen de verjaardag en andere feestelijke bijeenkomsten waar veel wordt gesnoept. Die momenten zijn er volgens de onderzoekers ook gewoon tijdens een crisisperiode.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie