Ceo's nauwelijks actief op sociale media

Ceo's nauwelijks actief op sociale media

Redactie Baaz

Ceo's gebruiken in zeer beperkte mate sociale media; slechts 28 procent van de Nederlandse topmannen heeft een account op LinkedIn, Facebook, Twitter of Hyves, zo blijkt uit onderzoek van MarketingMonday.

LinkedIn is het populairste sociale medium, 26 procent van de bestuursvoorzitters maakt volgens MarketingMonday gebruik van deze zakelijke netwerksite. 6 procent bevindt zich op Facebook, 1 procent op Hyves en eveneens 1 procent op Twitter.

MarketingMonday onderzocht in weke mate ceo's van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven zich bevinden op sociale netwerksites. Deze resultaten vergeleken zij vervolgens met het gebruik van sociale media door Amerikaanse topmannen.

Hieruit blijkt dat de Nederlandse ceo's een kleine voorsprong hebben op hun Amerikaanse collega's. Met name LinkedIn wordt door de Nederlandse bestuursvoorzitters vaker ingezet dan in de Verenigde Staten (26 procent tegenover 8 procent). Het gebruik van de overige social netwerksites is ongeveer gelijk.

De belangrijkste redenen om geen gebruik te maken van social media zijn volgens MarketingMonday de gemiddeld hoge leeftijd van ceo's en een gebrek aan tijd en kennis. Daarnaast zijn de topmannen bang dat hun privacy geschonden wordt.

 

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie