Noors postbedrijf Posten stelt milieuprobleem aan de kaak in kerstcampagne
De kwestie van klimaatverandering wordt verteld in een sombere film die de liefdesaffaire tussen de Kerstman en Moeder Aarde in kaart brengt. De film ziet het paar eerst gelukkig samen, maar ze beginnen te vechten naarmate de kerstperiode nadert. De plek is gefilmd in saaie kleuren in een landschap dat zo somber is dat je ervan gaat rillen. Desondanks eindigt de film met een sprankje hoop. De kerstadvertentie is geproduceerd door Arts & Sciences en geregisseerd door Sean Meehan.
Het idee voor de advertentie, door het Noorse bureau POL, is afkomstig van PWC Norway's Climate Index, waaruit blijkt dat van de 100 grootste Noorse bedrijven er slechts 10 de uitstoot hebben verminderd in overeenstemming met de doelstellingen van het Akkoord van Parijs. Posten is een van de 10. De hoop is dat de kerstcampagne van dit jaar andere bedrijven zal motiveren om hun klimaatactie op te voeren en geïnspireerd te raken om bij te dragen.
"We zien dat klimaatverandering en milieukwesties belangrijk zijn en vooral jongeren aanspreken, maar we willen ook dat deze campagne een breder en emotioneel betrokken publiek bereikt dat aan de top van het bedrijfsleven zit", zegt Monica Solberg, marketingdirecteur bij Posten, in een verklaring.