Op vakantie 1 uur per dag werken met CRM

Op vakantie 1 uur per dag werken met CRM

Redactie Baaz
Met een dubbel gevoel op vakantie, als ondernemer herken je het vast. Aan de ene kant kan je je werk maar moeilijk los laten, want komt het allemaal wel goed als ik weg ga? Aan de andere kant kijk je ernaar uit om even tot rust te komen en een pauze in te lassen.

Op vakantie snel en eenvoudig jouw onderneming draaiende houden

Met een dubbel gevoel op vakantie, als ondernemer herken je het vast. Aan de ene kant kan je je werk maar moeilijk los laten, want komt het allemaal wel goed als ik weg ga? Aan de andere kant kijk je ernaar uit om even tot rust te komen en een pauze in te lassen.

Voordelen gebruik van CRM software

Veel ondernemers vinden het moeilijk om in één keer al het werk aan de kant te leggen en werken daarom vaak door op vakantie. Wanneer je als ondernemer doorwerkt tijdens je vakantie, dan kun je het beste de tijd die je eraan spendeert minimaliseren. Strategisch met je tijd omgaan doe je met een CRM app. In één uur ben je op de hoogte van alle ins en outs én hou je genoeg tijd over om tot rust te komen. De meeste CRM software zijn voorzien van een gratis CRM app, die makkelijk in gebruik is. Wel kunnen de apps onderling wisselen van mogelijkheden, maar voor alle apps geldt: je hebt de regie over jouw onderneming altijd bij de hand.

In onderstaande video vertellen wij je een aantal tips hoe je grip op je zaak houdt op vakantie:

Eenvoudig taken overdragen

Binnen een uur ben je op de hoogte van alle zaken terwijl je op vakantie bent. Dit alles begint met een goede overdracht van taken. Met behulp van CRM software kun je verschillende projecten managen. Je wijst eenvoudig taken toe aan collega’s voorzien van een duidelijke uitleg. Deze uitleg beschrijft de workflows, taken en verwachtingen.

Klantcontact onderhouden

In een CRM systeem heeft elke klant, persoon of bedrijf een eigen dossier (tijdlijn). Je ziet snel wat de laatste stand van zaken is. Al het contact met klanten wordt vastgelegd. Omdat de CRM app continu synchroniseert met de webversie van het CRM systeem, verschijnt de geüpdatete informatie direct in de app. Wanneer je klikt op de meest recente informatie in de tijdlijn, kun je alle details van het contactmoment inzien.

Facturen bekijken

In elk dossier kun je naast alle contactmomenten ook de facturen inzien. Zo kun je eenvoudig in de gaten houden of facturen al zijn betaald. Is de factuur betaald, dan verschijnen er in het dossier, het factuurnummer, de boekingsdatum en de bijgevoegde e-mail. Met een CRM app kun je niet de financieren inkijken, maar gelukkig is ook boekhoudsoftware vaak voorzien van een app.

Bijhouden urenregistratie

Met een CRM app kun je ook de urenregistratie inzien. Wanneer medewerkers in het CRM systeem de gewerkte uren invullen, kun je dit direct terug vinden in de app. Deze functie is bij veel CRM apps redelijk beperkt. Vaak kun je niet alle details bekijken, maar net zoals boekhoudsoftware is ook urenregistratie software vaak voorzien van een app. Deze apps zijn uitgebreider en geven je meer inzicht in de registratie van gewerkte uren.

De juiste CRM app kiezen

Zoals al eerder gezegd, beschikt niet elke app over dezelfde functionaliteiten. Voor de keuze van een CRM app is het belangrijk na te gaan welke werkzaamheden je van plan bent bij te houden tijdens je vakantie en over welke functionaliteiten de CRM app moet beschikken. In ieder geval is het belangrijk dat wanneer je op vakantie bent, je de werkzaamheden beperkt tot een uur per dag. Rust pakken en bijtanken is erg belangrijk. Met behulp van een CRM app zorg je ervoor dat, ook al ben je op vakantie, je de regie binnen handbereik houdt. Voor meer informatie over de keuze voor de juiste CRM app kun je kijken op appwiki.nl.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie