Teamleader combineert flexibiliteit, financiële flow en CRM in nieuwe projectmanagementtool
Teamleader introduceert binnen haar softwarepakket een nieuwe tool voor projectmanagement. Waar bestaande software vaak erg rigide is, schikt de nieuwe software van Teamleader zich juist volledig naar de workflow van de klant in plaats van andersom. Met deze innovatie onderscheidt Teamleader zich van andere aanbieders in deze markt. Zo maakt de module het niet alleen mogelijk de status van projecten te raadplegen en deadlines te bewaken, maar biedt het óók de mogelijkheid offertes met slechts een paar muisklikken om te zetten in projecten en vervolgens in facturen. Deze handige tool biedt mkb’ers daarnaast extra toegevoegde waarde door haar integrale en flexibele karakter. Zo kunnen organisaties moeiteloos hun manier van werken implementeren in Teamleader Focus. De nieuwe tool is vooral geschikt voor projectteams binnen kleine en grote mkb-organisaties en voor (creatieve) bureaus.
De kracht van de nieuwe module is gebaseerd op drie succesfactoren. Ten eerste flexibiliteit: zo moeten organisaties bij de meeste tools hun manier van werken aanpassen aan de nieuwe software. De oplossing van Teamleader doet precies het omgekeerde. Het projectmanagement schikt zich naar de workflow van de gebruiker en niet andersom. De tweede pijler is de koppeling met Customer Relationship Management (CRM) en de financiële flow van organisaties. Hierdoor is het makkelijker om je project op tijd én binnen budget op te leveren. Zo is het mogelijk een offerte om te zetten naar een project en later naar een factuur, maar óók meerdere offertes aan één project te linken. Ook kun je als tussenstap kiezen welke elementen van de offerte worden omgezet naar het project. Hetzelfde geldt voor de facturering van projecten. Gebruikers kiezen welke werkzaamheden zij wel of niet op een factuur zetten. Ten derde maakt de module het mogelijk om projecten gemakkelijk te reproduceren. Veel organisaties hebben vaak hetzelfde type projecten dat zij voor verschillende klanten inzetten. Dan kan het erg efficiënt zijn om deze te kopiëren en hergebruiken. Dit is óók mogelijk ook binnen één project; een taak of taakgroep kopiëren is in één muisklik gebeurd.
“Uit een benchmark die we onder verschillende mkb-klanten hebben verricht, blijkt dat bedrijven pas vanaf twintig medewerkers nadenken over een goede inrichting van hun projectmanagement. Vanaf dat moment wordt het voor veel organisaties lastiger om het overzicht te bewaren. Ook zien we dat de omzet per medewerker kan stagneren als er geen projectmanagementsoftware wordt ingezet. Je kunt hiermee dus beter beginnen vóór je op zulke grenzen stuit. Zo kan de omzet per medewerker met liefst 7 procent stijgen”, vertelt Jeroen de Wit, CEO van Teamleader. “De nieuwe projectmanagementtool binnen onze software past zich daarnaast volledig aan de workflow van klanten aan en helpt hen verder te groeien en hun manier van werken te optimaliseren, doordat alles naadloos en op één plek met elkaar samenwerkt. In vergelijking met andere aanbieders presenteren we hiermee de beste en meest flexibele tool voor projectmanagement.”
LEES OOK: Visma neemt Teamleader over en wordt Benelux marktleider in work management software
LEES OOK: Waarom Lean Six Sigma kiezen als methodologie voor projectmanagement?