Tips voor het optimaal inzetten van promotieartikelen
Het is in ieder geval belangrijk om vooraf goed na te denken over hoe je promotieartikelen het beste kunt inzetten. Blind eigen notitieblokken bestellen en laten bedrukken met je logo en/of merk en zomaar ergens neerliggen, heeft natuurlijk weinig nut. Het is veel verstandiger dat je goed nadenkt over welke promotieartikelen je doelgroep wellicht goed kan gebruiken en waar je ze hier het beste mee in aanraking kunt brengen. Ook dan is notitieblokken bestellen natuurlijk nog een hele goede optie. Hieronder geven we je drie handige tips over het inzetten van promotieartikelen.
1. Vermijd low-budget
Vaak is er slechts een beperkt budget beschikbaar voor het aanschaffen van een promotieartikel. Dat kan echter juist voor problemen zorgen. Wanneer je een luxe-artikel verkoopt en daarbij een promotieartikel uitdeelt dat low-budget is, maakt dat weinig indruk op (potentiele) klanten. Sterker nog: je bereikt wellicht zelfs het tegenovergestelde omdat de mensen denken dat dit de merkbeleving is die bij het product of dienst past dat je aanbiedt. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat een promotieartikel aansluit bij de klasse van je product. Want zelfs kleine promotieartikelen als pennen en kladblokken zijn in heel veel verschillende uitvoeringen beschikbaar waarbij kwaliteit en uitstraling het verschil zijn.
2. Originaliteit wordt beloond
Originaliteit is ontzettend belangrijk wanneer je een promotieartikel wilt bestellen. Een bedrukte pen of een petje is natuurlijk niet meer zo origineel terwijl een eigen notitieblokken bestellen met leuke of grappige teksten en tegelijkertijd reclame voor je product of dienst natuurlijk wel origineel is. Originaliteit zit hem overigens niet alleen in de keuze voor een product, maar ook in wat je op het promotieartikel laat drukken of hoe je deze verpakt.
3. Zorg dat het promotieartikel daadwerkelijk waarde heeft
Hebbedingetjes zijn natuurlijk leuk, maar als een promotieartikel niet echt waarde heeft voor de gebruiker, is de kans groot dat deze onderin de kast terecht komt. Wanneer het echter wel waarde heeft, zal het promotieartikel vaker gebruikt worden. Dat betekent dat men vaker in aanraking komt met je reclameboodschap.