Wat marketeers van kunstenaars kunnen leren
Wat marketeers van kunstenaars kunnen leren

Wat marketeers van kunstenaars kunnen leren

Redactie Baaz

Marketeers, ondernemers en conceptdenkers moeten voortdurend creatieve merkcommunicatie bedenken om hun doelgroep te raken. Maar overhaaste ideeën kunnen leiden tot oppervlakkige ‘communicatie-fastfood’, waardoor je het hoofd en het hart van consumenten niet bereikt. Om dit te doorbreken is geestverruimende communicatie nodig. Dé aanpak daarvoor vind je in het nieuwe boek De Mondriaan van Marketing, gebaseerd op het proces waar een kunstenaar doorheen gaat bij het maken van een schilderij, waarin Lisa van Noorden met haar Focus-Flow-Form strategie een brug slaat tussen commercieel en creatief denken.

 

In de snelle wereld van organisaties en bureaus krijgt doel-denken vaak voorrang en is het helemaal niet wenselijk dat er buiten de comfortzone gedacht wordt. Terwijl het creatieve proces juist een innovatieve mindset vraagt, buiten de gebaande paden. En dat niet alleen: om een gouden idee te fabriceren heb je meer nodig dan creativiteit. De beste concepten zijn vaak combinaties van ideeën. Of tegenstellingen. Absurditeiten. Of simpelweg ondenkbaar.

Dat vraagt om structuur en visie. Kijk naar Mondriaan. Zijn abstracte composities vertalen emotie naar simpele lijnen en kleurvlakken. Zijn werk illustreert perfect hoe conceptueel denken vorm kan beïnvloeden. Daarmee is een goed kunstwerk in staat om mensen innerlijk te bewegen. En laat dat nou precies een kwaliteit zijn waar campagnemakers naar op zoek zijn.

De Mondriaan van Marketing biedt een oplossing voor de uitdaging om strategie, creativiteit en uitvoering op elkaar af te stemmen. Met de Focus-Flow-Form strategie kunnen conceptdenkers veel leren van kunstenaars. Het is een ultieme gids die ideeën omvormt tot communicatiemeesterwerken, en een begrijpelijke structuur biedt voor professionals die op hoog creatief niveau met hun doelgroep(en) willen communiceren.

Specificaties

Auteur: Lisa van Noorden

Bindwijze: hardcover

Aantal pagina’s: 256

ISBN: 9789089657503

Prijs: € 34,99

Verschijningsdatum: 26 september

Uitgeverij Van Duuren Management

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie