Zalando vernieuwt merkidentiteit en onthult nieuwe merkpositionering
Zalando vernieuwt merkidentiteit en onthult nieuwe merkpositionering

Zalando vernieuwt merkidentiteit en onthult nieuwe merkpositionering

Redactie Baaz

Zalando onthult een nieuwe merkpositionering en zet daarmee een cruciale stap op weg naar een toonaangevend pan-Europees ecosysteem voor e-commerce op het gebied van mode en lifestyle. De nieuwe richting, die gelanceerd wordt met de Herfst/Winter 2024 campagne “Wat doe ik aan?”, richt zich op het vergroten van het zelfvertrouwen van klanten en het voldoen aan hun veranderende behoeften door middel van kwaliteit, lifestyle en inspiratie.

De opgefriste merkidentiteit omvat een levendig oranje kleurenschema, een modern logo en een aangepast lettertype om de toegankelijkheid te verbeteren. Deze visuele updates zijn ontworpen om een aantrekkelijke en consistente ervaring te creëren voor klanten op alle platforms.

Naast de visuele veranderingen heeft Zalando een nieuwe functie uitgebracht bij Stories op Zalando, de inspirerende content hub van het bedrijf. Dankzij de nieuwe functie kunnen klanten mode verkennen vanuit het perspectief van hun favoriete influencers en beroemdheden

Zalando onthult nieuwe merkpositionering en merkidentiteit via de Herfst/Winter 2024-campagne, “Wat doe ik aan?” (in het Engels: "What do I wear?”), die op 8 september is gelanceerd. Deze nieuwe merkpositionering is een belangrijke stap richting het realiseren van Zalando's visie om een toonaangevend pan-Europees mode- en lifestyle e-commerce ecosysteem te worden. Het zal de basis vormen voor toekomstige campagnes.

 

zalando-nl-nl-wat-doe-ik-aan-campagne-2.jpg

Zalando's nieuwe merkpositionering draait om het idee van zelfvertrouwen in stijl. Het biedt een uniform kader voor een boeiende en inspirerende winkelervaring binnen het volledige mode- en lifestyle-aanbod van Zalando. De aanpak is gebaseerd op uitgebreid onderzoek dat benadrukt wat voor Zalando’s klanten het belangrijkst is: hoogwaardige kleding en merken, een gevoel van gemeenschap, het voorblijven op trends en toegang tot inspirerende content. Zalando zet zich daarom in om leuke, uitnodigende en gedurfde ervaringen te creëren die de diversiteit van haar klanten in heel Europa vieren.  

De Herfst/Winter 2024-campagne, “Wat doe ik aan?”, is de eerste uiting van Zalando’s nieuwe merkpositionering. De campagne richt zich op het dagelijkse dilemma dat iedereen wel herkent: de keuze wat vandaag aan te  trekken. De campagne benadrukt inclusiviteit gevarieerde mode behoeften middels  een diverse cast, waaronder Willem Dafoe en Brigitte Nielsen. Zalando wil laten zien hoe het platform modekeuzes vereenvoudigt en klanten inspireert om zelfvertrouwen in hun stijl te vinden, door een breed assortiment en inspirerende content aan te bieden.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie