3 marketinglessen van de Avodacos From Mexico Super Bowl-campagne
Elk jaar strijden de grootste Amerikaanse bedrijven om de meeste aandacht tijdens de reclamebreaks van de Super Bowl. Tegenwoordig is de reclame zelf een klein onderdeel van de marketingcampagne en is het vooral belangrijk om ook online actief te zijn. Avocados From Mexico weet dit als geen ander en bereikte al 2 miljard mensen, voordat de campagne op tv te zien was.
De Super Bowl staat elk jaar bekend om drie dingen: America Football, de Half-Time show en natuurlijk de commercials. Elk jaar trekken de grote bedrijven alles uit de kast om de meeste aandacht te trekken. Een nieuwkomer in dit spel is Avocados From Mexico. Dit jaar doet het bedrijf voor de derde keer mee met de Super Bowl en nog voor de commercial op tv te zien was wist het bedrijf al 2 miljard social media impressions te krijgen.
Super Bowl tips van Kinser
Kinser, het bedrijf achter de Avocados From Mexico campagne, heeft 3 tips om van jouw campagne een succes te maken.
- Ken je KPI & focus je daarop
Zorg dat je je KPI (Key Performance Indicators) kent en focus al je energie daarop. Tijdens de Super Bowl wordt er waanzinnig veel gedeeld op social media. Elke commercial heeft een eigen hashtag en de kans dat jouw campagne wordt opgepikt is klein. Kinser laat weten dat álles omtrent de campagne erop is gericht om gebruikers te laten interacteren met de campagne.
- Te veel denken bestaat niet
Volgens Kinser zijn Super Bowl campagnes de enige momenten waar het goed is om te veel na te denken. Het belangrijkste van en Super Bowl Campagne is dat mensen keer op keer iets met de campagne doen, dus blijf ideeën spuien hoe je mensen kan blijven binden. Het resultaat was dat de Avocados From Mexico campagne dit jaar maar liefst zestien verschillende manieren had om gebruikers te verbinden.
- Zet gebruikers in
Je kan nog zoveel geld in je campagne stoppen, zonder menselijke invloed werkt het niet. Kinser maakte dit jaar uitvoerig gebruik van influencers die ze 'de moderne mond tot mond reclame' noemen. Kinser maakte dit jaar gebruik van meer dan 200 influencers waaronder grote bekendheden waardoor de campagne al een week voor de Super Bowl meer dan een miljard mensen te bereiken.
Kijk voor meer info over de Avocados From Mexico Super Bowl campagne op deze website.