7 tips om meer uit Facebook te halen
-
Creëer 'thumb stopping' content
Het grootste deel van de facebookgebruikers gebruikt facebook op een mobiel apparaat. Probeer content te creëren waardoor mensen stoppen met scrollen (op mobiele apparaten met hun duim, vandaar de naam) en wat ze graag zelf delen. Dit kan nieuws zijn, maar ook iets educatiefs, grappigs of gewoon vermakelijk, als jouw publiek maar goed uit de verf komt door het delen van jouw content.
-
Zorg voor opvallende content
Visuals zijn belangrijk. Zorg voor opvallende afbeeldingen in je facebookposts, bijvoorbeeld door veel kleur te gebruiken. De inhoud van de tekst is aanzienlijk minder belangrijk dan de opvallendheid van de afbeeldingen die je ervoor gebruikt.
-
Vraag om actie
Hoe meer mensen reageren op jouw post, hoe meer mensen het zien. Wees daarom niet bang om een 'Call to action' toe te voegen aan jouw facebookbericht. Vraag mensen te reageren met iets persoonlijks, laat ze vrienden 'taggen' die jouw bericht interessant zouden vinden of laat ze het bericht delen op hun eigen pagina.
-
Plaats gevarieerd
Lang niet genoeg bedrijven plaatsen video's op hun facebookpagina. En dat terwijl het regelmatig plaatsen van video's de vindbaarheid van jouw pagina aanzienlijk verhoogt. Probeer ongeveer drie keer per week een video te plaatsen en de andere berichten af te wisselen met afbeeldingen.
Lees ook: Facebook-marketing: wat is jouw volgende stap?
-
Facebook Live
Facebook Live is een relatief nieuwe manier om video's onder de aandacht te brengen bij jouw fans. Met Facebook Live kan je direct een video op facebook plaatsen die later nog terug te kijken is. Dit kan uiterst spontaan zijn, maar enige voorbereiding is nog steeds gewenst. Plaats bijvoorbeeld van te voren een aankondiging van een live-video zodat mensen klaar zitten om de video te bekijken.
-
Maak video's die zonder geluid werken
Facebook speelt video's automatisch af, maar doet dit zonder geluid. Zorg er daarom voor dat jouw video's dezelfde impact hebben met geluid als zonder. Voeg bijvoorbeeld tekst toe of afbeeldingen op zichzelf al duidelijk zijn.
-
Verander je tijden
Plaats je braaf elke dag een aantal artikelen op facebook maar krijg je niet de bezoekers die je wil? Probeer dan eens de tijden aan te passen. Kies tijden uit waarop jouw klanten online zijn en tijd hebben om te kijken. Je hoeft niet zelf op die tijden aan de slag te gaan, met facebook kan je eenvoudig berichten inplannen zodat je zelf kan bepalen wanneer ze online komen. Ook kan het geen kwaad om oudere berichten af en toe opnieuw te plaatsen. Zorg er wel voor dat de inhoud niet verouderd is.