Bannerwise wint ING Starter van het Jaar verkiezing
Na een spannende race is Bannerwise door het publiek gekozen tot ING Starter van Jaar 2015. De verkiezing werd voor de derde keer door ING georganiseerd. Eerdere winnaars zijn Athom en Huren.nl.
Startersprijs voor Bannerwise
De ondernemers Miguel Zamora Lopez, Fabio Coduri en Joost Kortlever van Bannerwise ondervonden veel concurrentie van ShirtofHolland en Tabster. Toch wisten de drie Amsterdamse ondernemers het publiek te overtuigen en lieten ze de andere bedrijven achter zich. Naast een bos bloemen en een hippe fiets winnen zij een sessie met Patrick van der Pijl van Business Models Inc. en kan Bannerwise het speciale logo ING Starter of the Year 2015 voeren op de site.
Banners maken
Met Bannerwise kunnen ondernemers en marketeers zelf banners maken. De startup wil met hun online tool een omslachtig proces gemakkelijk maken, zodat de mkb'er zelf snel banners kan maken, zonder kennis van programmeren. De software van Bannerwise past de banners aan voor verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen. Momenteel heeft de startup meer dan 1500 gebruikers.
Starterstip
Joost heeft een paar tips voor starters. 'Luister goed naar adviezen, maar blijf je eigen koers varen. Laat je niet afleiden van je doel. En niemand is onbereikbaar. Als je zakelijke partners zoekt, richt je dan op het topmanagement van bedrijven. Die denken ondernemend en zijn te porren voor nieuwe ideeën.