De TikTok Ad Awards zijn terug in Europa voor het derde jaar op rij

De TikTok Ad Awards zijn terug in Europa voor het derde jaar op rij

Redactie Baaz

 Ook dit jaar vieren we de meest impactvolle TikTok-campagnes. Deze campagnes hebben het platform veroverd met creativiteit, authenticiteit en opvallende resultaten. Daarnaast hebben we ook een nieuwe categorie toegevoegd voor de beste bewustwordingscampagnes én voor het eerst doet Nederland mee aan het programma!

De TikTok-community wil dat merken creatief zijn. De TikTok Ad Awards zetten bedrijven in de schijnwerpers die TikTok voorzien van vermakelijke content en goede resultaten behalen. De awards staan open voor het VK, DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland), Frankrijk, Italië, Spanje, Centraal-Europa (Roemenië, Tsjechië, Polen), de Nordics (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland), Israël en Nederland.

Categorieën

Greatest Branding

Deze award is voor een opvallende brandingcampagne die een innovatieve strategie en TikTok-creativiteit gebruikte om uitstekende resultaten te behalen. Het gaat om één enkele campagne.

Waar we naar op zoek zijn:

 

  •  TikTok-first creatieve aanpak
  •  Innovatieve campagnestrategie en opvallende upper funnel-resultaten

Greatest Performance 

Deze award is voor een opvallende lower funnel-campagne die een innovatieve campagnestrategie en TikTok-creativiteit gebruikte om uitstekende resultaten te behalen. Ook hier gaat het om één enkele campagne.

 Waar we naar op zoek zijn:

  •  TikTok-first creatieve aanpak
  •  Innovatieve campagnestrategie en opvallende lower funnel-resultaten

Greatest Creative

Deze award beloont de creatieve aanpak van een merk op TikTok. Hierbij werd gebruik gemaakt van betaalde pieken en organische momenten om goede resultaten te behalen in alle stadia van de verkoopfunnel en continu zichtbaar te zijn op TikTok. Het beperkt zich niet tot één enkele campagne.

 Waar we naar op zoek zijn:

  • TikTok-first creatieve aanpak
  •  Innovatief gebruik van betaald en organisch om opvallende resultaten te behalen

Greatest TikTok

Alle inzendingen in de categorieën Greatest Branding, Greatest Performance en Greatest Creative dingen automatisch mee naar de hoofdprijs van Greatest TikTok. Deze prijs gaat naar de beste algehele campagne. De winnende campagne heeft de creativiteit van het platform benut met innovatieve ideeën speciaal voor TikTok en heeft verder impact gemaakt door slim gebruik te maken van advertenties om haar doelstellingen over de hele marketingfunnel te overtreffen.

We zijn op zoek naar de campagne die echt heeft ingespeeld op de TikTok-community, creativiteit en trends om vreugde te inspireren en een cultureel moment te creëren.

De lokale winnaars van Greatest TikTok komen samen tijdens de Europese Grand Prix om de Greatest TikTok Europe 2024 te kiezen.

 Prijzen

 

  •  Iconische TikTok Ad Awards-trofee
  •  Advertentiebudget
  •  Glanzende TikTok-badge om je overwinning te promoten op social media of in klantpresentaties
  •  Een betaald mediapartnerschap om de winnaars te vieren
  •  Winnaars van Greatest TikTok nemen deel aan de Europese Grand Prix

Data

  • Inschrijvingen open: 10 juni 2024
  • Deadline voor inschrijvingen: 25 september 2024
  • Beoordeling: 25 september - 27 november 2024
  • Lokale award-uitreiking: 28 oktober - 7 november 2024
  • Europese Grand Prix: 27 november 2024

Meer informatie hierover vind je op onze speciale TikTok Ad Awards-website.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie