Hoe online influencers je bedrijf kunnen helpen
Je kunt consumenten en bezoekers ruwweg indelen in drie categorieën. Reguliere klanten die slechts hun behoefte vervullen, volgers die van je werk houden maar weinig invloed hebben en zogenaamde influencers. De laatste groep heeft het vermogen en netwerk om de online bekendheid van je bedrijf te vergroten. Dit kunnen bijvoorbeeld bloggers, journalisten of zogenaamde social media enthusiasts zijn.
SEO
Bloggers kunnen jouw SEO een boost geven door linkbuilding. Vind bloggers in jouw niche en bestudeer uitvoerig welke content zij het liefst schrijven. Plaats een artikel op jouw website waarvan je denkt dat hij of zij dit interessant vindt. Wijs de blogger vervolgens op jouw stuk. Omdat het binnen hun interessegebied ligt is de kans groot dat ze het gaan lezen en wellicht zelfs een link plaatsen op hun blog.
Content marketing
Als je nog geen enorme achterban hebt, kan het lastig zijn jouw content te verspreiden onder een groot publiek. Influencers kunnen hiermee helpen op een vergelijkbare wijze als bij linkbuilding. Investeer tijd in het onderzoeken waar zij geïnteresseerd in zijn en benader ze met jouw content. Let wel op dat je niet smeekt om social shares, vraag simpelweg om hun mening.