Hoe stimuleer je nieuwsgierigheid binnen je onderneming? 
Nieuwsgierigheid als Wapen voor Innovatie

Hoe stimuleer je nieuwsgierigheid binnen je onderneming? 

Redactie Baaz

In zijn nieuwste boek schrijft Rik Vera over de Net Curiosity Score (NSC) om managers te tonen dat nieuwsgierigheid in alle facetten waarschijnlijk het meest vergeten en krachtige wapen in het bedrijfsleven is. Het is hoog tijd om de NCS te gaan meten en verbeteren.

Bedrijven houden van controle en voorspelbaarheid: afspraken, vastgelegde doelen en de meest rechte weg daar naartoe. Ze houden van wat ze weten. Al geven ze dat niet gauw toe. Ze denken: curiosity killed the cat. Buiten de gebaande paden denken, avontuurlijke en doelloze nieuwsgierigheid zijn nergens goed voor. Het leidt alleen maar af. Bedrijven lijken niet te beseffen dat ze zichzelf zo ernstig tekort doen. Ze sluiten mogelijkheden uit, zien oplossingen over het hoofd en laten kansen liggen. Doelloos nieuwsgierig zijn is niet doelloos, maar juist dé oplossing.

Vera onderzoekt in zijn boek de invloed van nieuwsgierigheid op verschillende bedrijfsaspecten, zoals sales, marketing, hr, organisatiecultuur, leiderschap en strategie. En belangrijker nog: hij laat overtuigend zien hoe nieuwsgierigheid innovatie kan bevorderen, hoe je het kunt meten en vergroten en in kunt zetten voor succes op korte en lange termijn.

De Net Curiosity Score: essentieel voor leiders die met een open blik naar de wereld willen kijken, en streven naar uitmuntendheid in hun organisatie.

Een nieuwe KPI die organisaties gaat veranderen.

Aantrekkelijk geschreven met voorbeelden uit films en muziek.

Citaat Einstein: 'nieuwsgierigheid is belangrijker dan intelligentie'

Over de auteur Rik Vera (Gent) heeft een opmerkelijke carrière doorlopen, van topmanager en bedrijfsleider in grote internationale productiebedrijven tot invloedrijke keynotespreker en inspirator. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in C-levelfuncties binnen sales, marketing en algemeen management. Dankzij zijn expertise in AI, innovatie, en digitale transformatie is hij een gewaardeerd strateeg en spreker. Die kennis en ervaring deelde hij aan de London Business School.

Specificaties

Auteur: Rik Vera

Bindwijze: Paperback

Aantal pagina’s: 240

ISBN: 9789401435192

Prijs: € 34,99

Verschijningsdatum: 13 november

Uitgeverij Van Duuren Management

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie