Influencers: het perfecte gezicht van je merk
Influencers: het perfecte gezicht van je merk

Influencers: het perfecte gezicht van je merk

Redactie Baaz

Influencers zijn dé manier om je doelgroep online te bereiken, omdat klanten een merk dan zien door de ogen van mensen die ze vertrouwen.

Het belang van influencers

Influencer marketing is helemaal in. Volgens Daniel Saynt, de CEO van een castingbureau voor influencers, is de belangrijkste reden daarvoor dat deze bloggers en social media-sterren ‘authentiek’ zijn. 'Vooral de vrouwelijke community, maar ook de mannen, zijn op zoek naar mensen waar ze in kunnen geloven en waar ze op willen lijken', zegt hij tegen eMarketer. 'Ze zien influencers als echte mensen met wie ze een connectie kunnen krijgen.'

Niet iedere blogger of social media-gebruiker voldoet aan de eisen voor een influencer. 'Wij werken alleen met mensen die in totaal tenminste 50.000 volgers op Facebook, Instagram en Twitter hebben. En hun content moet aantrekkelijk zijn. Wij zoeken mensen die het gezicht van een merk zijn, die regelmatig contact hebben met hun publiek en die direct met hun volgers communiceren, anders dan bij de traditionele journalistiek.'

Influencers

Bedrijven melden zich bij Saynts bedrijf Socialyte met de meest uiteenlopende wensen. Van dansgroepjes en zangeressen tot grappige Viners en jonge surfers, Socialyte heeft voor ieder wat wils. Het is daarbij van belang dat influencers alleen de merken vertegenwoordigen die goed bij ze passen en waar ze zelf voor warmlopen, benadrukt de CEO. 'Anders werkt dat door naar hun volgers en krijgen ze negatieve reacties. Dat is voor niemand goed.'

Saynt verwacht dat Snapchat de komende jaren zal uitgroeien tot het belangrijkste platform voor influencer marketing. 'Snapchat ligt op koers om Facebook op  het gebied van videoconsumptie in te halen en nadert ook YouTube. Steeds meer merken vragen ons om een Snapchat-strategie. Het is voor bedrijven moeilijk om content voor Snapchat te creëren, dus werken ze samen met influencers om hun producten daar te promoten.'

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie