Kick.start: Speakap - 'In 2014 gaan we los'
De enige op de markt zijn ze niet. Met forse concurrentie van Yammer, Jive, BlueKiwi en Chatter zouden velen ervan afzien om óók een communicatieplatform voor bedrijven mte ontwikkelen. Erwin en Patrick niet, zij introduceerden in de supermarkt waar ze werkten een nieuwe dienst waarbij roosters en aanvragen voor vrije dagen voortaan online geregeld werden. Een groot succes, vertelt Erwin: ‘Toen andere ondernemers kwamen kijken wilden zij ook ons platform afnemen en binnen de kortste keren hadden we tientallen retailers aangesloten met duizenden eindgebruikers. Via een van onze klanten is een investeerder aan ons voorgesteld en vanaf toen hebben we ons volledig gestort op dit avontuur.’
Super schaalbaar
Om alle klanten tevreden te stellen ontwikkelt het Speakap- team zelf het platform met ontwikkelaars die hun sporen hebben verdiend bij organisaties als Hyves, Vakantieveilingen en Sanoma. Daarnaast koppelt Speakap het platform volledig met de belangrijke spelers in de markt zoals De Vries WFM, Dotweb en AFAS. Inmiddels is ook de doelgroep uitgebreid van supermarkt via retail naar meerdere branches. ‘In elk type organisatie speelt communicatie tot de laatste schakel een belangrijke rol’, legt Erwin uit. Dat weet de concurrentie echter ook dus is het zaak voor de jongens om net dat beetje extra te bieden. Hoe doen ze dat? We onderscheiden ons in Europa om op hetzelfde professionele technische niveau ons platform te ontwikkelen. Snel, efficiënt en super schaalbaar. Hiernaast zorgen we ervoor dat Speakap ‘echt nodig wordt’ voor je dagelijkse werkzaamheden. Dit doen we door te koppelen met andere software via onze App Market.’
Dit jaar wordt een spannend jaar voor de oprichters van Speakap. ‘In 2013 hebben we ons platform v1.0 opgeleverd. Halverwege 2014 willen we een volledige propositie bieden. Verder staat 2014 in het teken van commerciële resultaten’, verklaart Erwin. ‘We zijn met diverse grote (inter)nationale partijen in gesprek om onze dienst volledig te implementeren. Als we onze doelstellingen halen zijn we vanaf 2015 winstgevend. Maar van deze winst gebruiken we elke euro om onze slagkracht te vergroten middels marketing en promotie’, verzekert Erwin ons.