Klanten helpen met profielen en persona’s: dat doe je zo...
Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat?
Profielen en persona’s zijn onmisbare hulpmiddelen voor de dienstverlening van je gehele organisatie, en zeker niet alleen een ‘speeltje’ van marketing of sales. Met dit boek leer je hoe profielen en persona’s in jouw organisatie de meeste waarde kunnen toevoegen.
Met profielen kun je klanten op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Persona’s helpen je om je beter in hen te verplaatsen. Het boek biedt je praktische handvatten voor ontwerp en onderbouwing, en tips en ideeën voor implementatie én dagelijks gebruik.
Tips en handvatten
'Werken met profielen en persona's - Het goede van hokjesdenken' van Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin is een praktisch boek waarmee je direct aan de slag kunt. In het boek staan handige tips en handvatten om de leefwereld van je klant in kaart te brengen.