Mamut One Enterprise E5
De afdeling van de boekhouding gebruikt vaak een ander systeem dan de afdeling van de planning: hoe kun je het zo regelen dat alles soepel in elkaar overloopt?
Ondernemers zijn altijd op zoek naar software-oplossingen die goed op elkaar aansluiten. Mamut probeert met Mamut One Enterprise een brug tussen verschillende afdelingen te slaan door één totaalpakket aan te bieden.
Mamut One is een totaalpakket dat al je bedrijfsprocessen in één software-oplossing stroomlijnt. Het bestaat uit twee delen: Mamut Business Software en Mamut Online Desktop. Mamut Business Software bevat modules voor vrijwel alle denkbare bedrijfsaspecten: onder andere boekhouding, voorraadbeheer en planning behoren tot de vaste onderdelen. De software wordt deels op de lokale computers geïnstalleerd, maar je kunt ook online gebruik maken van enkele diensten, waaronder Mamut Online Desktop.
Samen met de online-oplossingen wordt het totaalpakket Mamut One genoemd. Deze is onder te verdelen in twee lijnen: de Office-edition voor de kleine gebruiker en de Enterpriseedition voor twee gebruikers of meer. In ons geval bekijken wij de editie voor het mkb: de Enterprise-edition. In versie 15 van de Mamut Business Software van het totaalpakket verbeterde Mamut zich op verschillende onderdelen: van relatiebeheer tot ecommerce. Wij zetten enkele veranderingen op een rijtje.
Relatiebeheer
In versie 15 maakt Mamut het mogelijk om tijdens het creëren van activiteiten tegelijkertijd contacten aan te maken. Deze contacten kun je dan direct koppelen aan de activiteit. Ook wordt het mogelijk om in het relatiebeheer een filter aan te maken. Met deze filter kun je aangeven welke klanten in welke periode een bepaald product hebben gekocht. Zo kun je eenvoudig het kooppatroon analyseren van je klanten, zodat je de strategie hierop kunt aanpassen.
Verkoop en logistiek
In versie 15 maakt Mamut gebruik van flexibele stuklijsten. Dit betekent dat je, na het selecteren van een stuklijst, er nog voor kunt kiezen om deze aan te passen. Voor gelijksoortige orders kun je deze dan als sjabloon gebruiken. Ook logistiek gezien is er het een en ander veranderd. Zo kun je voorraadkosten verbinden aan een project. Zo kan het voorkomen dat je een project hebt waarbij je ook goederen uit de voorraad moet nemen, zonder dat het een order betreft. Deze voorraadtransactie kun je in de nieuwe versie handmatig doorvoeren.
E-commerce
E-commerce wordt steeds belangrijker en Mamut onderschat dit ook niet. In de nieuwe versie van het totaalpakket zijn de websites en webshops verplaatst naar een meer geavanceerd platform: Windows Azure. Ook zijn er nieuwe flexibelere sjablonen voor de webshop. Mamut geeft aan dat ze dit aanbod verder zullen uitbreiden.
Mamut Online Desktop 4.0
Naast de vele vernieuwingen in de Business Software zijn er ook veranderingen gemaakt in de Mamut Online Desktop, die rugnummer 4.0 heeft gekregen. Zo kun je eenvoudig online nieuwe orders, activiteiten en contactpersonen creëren. Het maakt dus niet meer uit of je werknemer bij een klant is of thuis werkt: hij kan via Online Desktop altijd aan de slag met zijn projecten. Met versie 15 laat Mamut zien dat ze denken aan de toekomst.
Niet alleen geven ze meer aandacht aan e-commerce, ook denken ze na over de prestaties van je systeem. Ook de lookand- feel van het pakket is aangepast, zodat het rustgevender overkomt. Bij Mamut draait het puur om gemak en ook in de nieuwste versie van Mamut One Enterprise staat dit weer centraal.
Bron: WINMAG Pro