Nieuwe perssite voor MKB van start
Het nieuwe internetbedrijf wil hiermee tegenwicht bieden aan de dure persdiensten gericht op grote bedrijven en landelijke media.
"In de huidige tijd zijn er zoveel verschillende media: voor ieder persbericht bestaat een geschikt medium. Van lokale kranten en vakbladen tot nieuwssites of zelfs weblogs", aldus mede-eigenaar Richard Henderickx.
Nieuwsloket.nl richt zich specifiek op nieuws van het midden- en kleinbedrijf. Voor het plaatsen van een persbericht betaalt de aanbieder 25 euro, waarna het bericht online zichtbaar is voor alle media, goed in de zoekmachines (Google) wordt opgenomen en ook in de site van Nieuwsloket.nl vindbaar blijft dankzij tags. Richard Henderickx: "Een jubileum van een lokaal bedrijf haalt niet de voorpagina van de Telegraaf, maar kan voor een lokaal radiostation of vakblad interessant zijn. Wij bieden hen de mogelijkheid zichzelf op het internet te profileren."
Naast het aanbieden van persberichten en het faciliteren van handige zoekmogelijkheden biedt Nieuwsloket.nl ook interactieve mogelijkheden.
Zowel aanbieders als bezoekers kunnen op persberichten reageren en een stem uitbrengen op de inhoud. Ook kunnen members door middel van een profiel op de site hun eigen PR-netwerk opbouwen. Vanzelfsprekend kan voor meer informatie direct contact worden opgenomen met de bron; deze gegevens staan onderaan ieder persbericht. Alle persberichten zijn ook te lezen via de PDA.