In geuren en kleuren: Volvo presenteert S90 Ambience Concept
Volvo presenteert met de Volvo S90 Ambience Concept een auto die door middel van visuele elementen, geluid en geuren het welzijn van de inzittenden naar een hoger niveau tilt.
De wereldpremière van de Volvo S90 Ambience Concept vindt plaats tijdens de Beijing Auto Show (25 april – 4 mei) en is gebaseerd op de luxe chauffeursauto S90 Excellence met drie zitplaatsen.
De passagiers in de Volvo S90 Ambience Concept kunnen met een intuïtieve smartphone-app de atmosfeer in de auto beïnvloeden. Er is keuze uit zeven visuele thema’s, met een bijpassend palet aan audio en geuren.
Frisse energie-boost
De visuele elementen in het plafond van de auto veranderen op basis van het gekozen thema. Er is keuze uit onder meer Northern Lights, Scandinavian Forest, Swan Lake, Archipelago en Rain. Elk thema heeft zijn eigen sfeer, van ontspannend tot verkwikkend. Het thema Nocturnal biedt rust en het thema Freedom geeft een frisse energie-boost.
Bijpassende audio is te horen via de speakers van het Bowers & Wilkins premium audiosysteem in de auto, bestaande uit onder meer kleine tweeters in de hoofdsteunen voor een bijzondere geluidservaring. Elk thema is gekoppeld aan een van de vier geuren, gemaakt door Byredo, die via een dispenser voor in de auto het interieur binnenkomen.
Studiemodel
Hoewel de Volvo S90 Ambience wordt gepresenteerd als studiemodel, heeft Volvo Cars de ambitie om alle voorzieningen daadwerkelijk toe te passen in de S90 Excellence, om zo het Excellence-pakket completer te maken, vooral in China.
In 2017 verkocht Volvo voor het eerst meer dan 100.000 auto’s in China. Dit resultaat was een belangrijke bijdrage aan het vierde opeenvolgende jaar van verkoopgroei en groei van het bedrijf.