Kies voor een aansprekende productvideo op je website
Een aansprekende productvideo helpt je jouw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie. Het helpt je een goed en geloofwaardig beeld te geven van je product. Een productvideo kijkt veel makkelijker weg, dan het moeten lezen van een lange producttekst. De combinatie van allebei; een korte tekst met begeleidende video, vergroot de kans dat bezoekers een product op je website kopen. De video kan op een later moment nog eens worden teruggekeken, als een consument na aankoop van het product wil weten hoe dit product moet worden aangesloten of over welke functies deze beschikt.
Vaak is een productvideo laten maken een verstandigere oplossing, dan zelf aan de slag gaan met deze video’s. Het eindresultaat is over het algemeen mooier. Kijk eens naar de mogelijkheden die Pro Motion Film biedt. Deze partij werkt met apparatuur welke Netflix approved is.
Voordelen van een productvideo
Pro Motion Film-eigenaar Niels de Groot: “Een productvideo zorgt er niet alleen voor dat een bezoeker langer op je website blijft hangen. Ook keert deze sneller terug! In het bijzonder, wanneer je de productvideo combineert met een video waarin je verschillende producten uit je webshop met elkaar vergelijkt. Zo’n vergelijking kan heel waardevol zijn voor een consument.” Vergezel een video altijd met een begeleidende tekst. De tekst helpt je beter te scoren in de zoekmachine en kan prettig zijn voor mensen die onderweg in het openbaar vervoer geen mogelijkheid hebben om de video te bekijken. De combinatie van allebei is de beste optie!
Algemene promotiefilm maken
Naast de mogelijkheid om te werken met een productvideo kan ook de keuze voor een algemene promotiefilm het overwegen waard zijn. Een promotiefilm maken voor je bedrijf helpt je op te vallen bij potentiële klanten. Het onderscheidt je namelijk van andere bedrijven. Mensen zullen eerder geneigd zijn om een video over je bedrijf te bekijken, dan om een lange tekst te lezen. Daar komt bij dat je in een video letterlijk kunt laten zien wat je in huis hebt. Een beeld zegt vaak veel meer dan duizend woorden! Deel de video op de kanalen van je bedrijf op sociale media.
Video’s met recensies van klanten
Een derde mogelijkheid om video’s in te zetten voor je bedrijf, is het werken met recensies van klanten. Laat klanten een korte boodschap opnemen, welke je verwerkt in een video waarin ook de case van de klant besproken wordt. In plaats van een losse reactie van de klant, zou je een kort interview kunnen houden. Een recensie in de vorm van een video komt betrouwbaar over op potentiële nieuwe klanten.
Kies hiervoor bestaande klanten die echt enthousiast zijn over je product. Film ze op een mooie locatie of terwijl ze het product gebruiken.
10 vragen die je jouw klanten kunt stellen in een review video:
- Kun je kort toelichten wie je bent en wanneer jouw organisatie is begonnen?
- Wat voor projecten verricht jouw organisatie?
- Welke oplossingen biedt je jouw klant?
- Wat is jouw geschiedenis met onze producten?
- Hoe helpt ons product je bij jouw projecten? (redenering achter keuze voor het product)
- Wanneer en waarom ben je ons nieuwe product gaan gebruiken?
- Wat hoop je te voorkomen door te kiezen voor dit product?
- Welke voordelen zie je in het gebruik van dit product voor jouw bedrijf?
- Waarom zou je dit product aanbevelen?
- Waar zie je jouw bedrijf naar toe gaan over een paar jaar?
Wil je meer tips?
Op de website van Pro Motion Film kun je honderden blogs en kennisbank artikelen, vinden met talloze gratis tips en begrippen over het maken van een productvideo voor je bedrijf.