Phenom bereidt multinationals met Serie D-financieringsronde voor op de post-pandemische race om het heropbouwen van de talent economie
Met het beschikbaar gestelde kapitaal blijft Phenom, op de Nederlandse markt werkzaam onder de naam Phenom People, zijn TXM-platform innoveren voor organisaties die in het post-pandemische tijdperk op holistische wijze gebruik willen maken van AI-gedreven toepassingen. Hierdoor vinden kandidaten sneller de juiste baan, blijven medewerkers leren en zich ontwikkelen, vinden recruiters het best passende talent op schaalbare en efficiëntie wijze, en kunnen managers sterkere, meer datagedreven beslissingen nemen voor het opbouwen van toekomstige teams.
Nooit eerder stonden HR-leiders onder grotere druk om de juiste kandidaten te selecteren en het ware potentieel van hun werknemers te benutten. In de strijd om dergelijk talent op de meest dynamische arbeidsmarkt ooit, maken meer dan 400 multinationals - waaronder bijna 50 Fortune 500-bedrijven - gebruik van Phenom’s platform. Mogelijk moeten meer dan 100 miljoen werknemers tegen 2030 van beroep veranderen; een stijging tot wel 25% ten opzichte van vóór de pandemie. Phenom bereidt zijn klanten daarmee voor op het keerpunt dat binnen de arbeidsmarkt plaatsvindt wanneer het aanbod van banen de kloof met de vraag begint te dichten.
Bedrijven zoals Southwest Airlines, Newell Brands, Land O’Lakes, AXA en Radian Group Inc. wendden zich reeds tot Phenom en hebben inefficiënte wervingsprocessen vervangen door een modern TXM-platform dat het gehele HR -en recruitment proces met behulp van kunstmatige intelligentie en machine learning optimaliseert.
"Phenom is altijd al een doelgericht bedrijf geweest en dat zal nooit veranderen", zegt Mahe Bayireddi, CEO en mede-oprichter van Phenom. “Sinds het begin is ons platform volledig geworteld in het gebruik van AI, in plaats van dat deze simpelweg is toegevoegd als tool of feature. Dit maakt ons systeem fundamenteel anders en helpt ons een gezond talent-ecosysteem te creëren. Banen vormen de basis van iedere bloeiende samenleving over de hele wereld; ze voorzien mensen in hun levensonderhoud en helpen ze om hun volledige potentieel te benutten. Terwijl organisaties reageren op een aardverschuiving in de manier waarop ze talent benaderen en behouden, schaalt Phenom met overtuiging op, zodat iedereen de middelen heeft om te slagen in zowel stabiele als onzekere tijden.”
Automatisering en AI blijken cruciaal voor werkgevers over de hele wereld
Het platform van Phenom automatiseert administratieve taken en personaliseert de ervaring voor kandidaten, recruiters, werknemers en wervingsmanagers, waardoor impactvollere momenten worden gecreëerd tijdens de gehele gebruikerservaring.
Het platform werd in 2020 door 25.000 recruiters, talent scouts en wervingsmanagers gebruikt en heeft het ze geholpen om meer dan 2 miljoen mensen aan te nemen en meer dan 3 miljoen werknemers te bereiken. TXM-klanten behaalden met het platform reeds de volgende resultaten:
- Een mediabedrijf verhoogde het percentage voltooide sollicitaties met 300%.
- Een zorgbedrijf nam in slechts zeven weken tijd 451 intensieve zorgverpleegkundigen in dienst.
- Een bedrijfsconglomeraat verkreeg meer dan 6.500 interne verwijzingen per maand.
- Een logistiek bedrijf verminderde de tijd om intern vacatures te vullen met 20%.
- Een softwarebedrijf heeft 90% van het plannen van sollicitatiegesprekken geautomatiseerd, waardoor 24.000 uur werd bespaard.
- Een horecabedrijf benaderde 18.000 kandidaten via een chatbot, waardoor de tijd om te solliciteren met 78% werd verkort.
- Een technologiebedrijf ervoer een verkorting van 25% in de tijd die nodig was om vacatures in te vullen door het gebruik van CRM-campagnes voor talent.
- Een entertainmentbedrijf trok 33.000 bezoekers naar hun alumniportaal, hetgeen resulteerde in 900 aanmeldingen.
"Gedurende Southwest’s talent experience management in het afgelopen jaar hebben we rekening kunnen houden met veranderingen in de branche en zijn we tegelijkertijd gefocust gebleven op de toekomst", aldus Greg Muccio, directeur talentwerving bij Southwest Airlines. "Phenom's kunstmatige intelligentie geeft ons team de mogelijkheid om prioriteit te geven aan de belangrijkste persoonlijke interacties met kandidaten en werknemers. Door routinetaken te automatiseren kunnen we ons meer richten op de kern van Southwest: onze mensen. Dit alles maakt Phenom tot een geweldige partner.”
Bedrijven herstellen niet zonder kunstmatige intelligentie van topniveau
Het risico de toegang tot bekwaam talent te verliezen wordt met de dag groter. In een recent onderzoek onder leidinggevenden gaf tweederde van de respondenten aan meer te willen investeren in kunstmatige intelligentie en automatisering *. De talentontwikkeling binnen bedrijven hangt af van de vraag of de omslag naar een datagedreven onderneming kan worden gemaakt, welke HR-processen automatiseert en de ervaringen van de verschillende belanghebbenden menselijker maakt.
Phenom’s AI vormt de kern van het TXM platform, dat is gebouwd op een uitgebreid netwerk van data, industriespecifieke modellen en deep learning. Door miljarden gebeurtenissen en menselijke interacties te interpreteren, levert Phenom personalisatie, conversatie, inzichten en automatisering tijdens de gehele gebruikerservaring. De kracht van Phenom’s AI is gelegen in meer dan 25 miljard interacties per jaar - evenals meer dan 1 miljard kandidaatprofielen in 180 landen; 400 miljoen banen, 154 miljoen functietitels en 27 miljoen vaardigheden in meerdere talen.
"Phenom zorgt ervoor dat zijn klanten een stapje voor zijn op de immer veranderende beroepsbevolking die goed gepositioneerd is, om zo de strijd om het aantrekken en behouden van toptalent te winnen", aldus Rashmi Gopinath, algemeen partner van B Capital Group. "Met kunstmatige intelligentie en een moderne, datagestuurde aanpak stelt het TXM-platform van Phenom honderden ondernemingen in staat om de kloof tussen mensen, processen en systemen te overbruggen. We zijn verheugd om met het team van Phenom samen te werken aan het ambitieuze doel om een miljard mensen te helpen de juiste baan te vinden. "
De investeerders van Phenom begrepen van meet af aan hoe het TXM-platform - en de aanverwante filosofie - de HR industrie op een duurzame en zinvolle manier kan revitaliseren. Sierra Ventures, AXA Venture Partners, WestBridge Capital, AllianceBernstein, Karlani Capital, Omidyar Technology Ventures en Sigma Prime Ventures sloten zich al aan bij eerdere financieringsrondes en blijven ook vandaag de dag het doel van Phenom ondersteunen.
Phenom’s unieke culturele benadering, welke is geïnspireerd door de regio Philadelphia waar het bedrijf zijn oorsprong heeft, is bepalend voor alle bedrijfsstrategieën aangaande productontwikkeling, expansie, partnerschappen, overnames, medewerkersbetrokkenheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Phenom organiseert 's werelds grootste talent experience conferentie in Center City Philadelphia en heeft momenteel meer dan 20 openstaande vacatures in de regio.