Hubo bos in recordtempo compleet
Om bij te dragen aan het wereldwijd behoud van bossen investeerde doe-het-zelf keten Hubo in de vergroening van natuurgebied Het Groene Woud in Boxtel en het tropisch regenwoud Turrubares Region in Costa Rica. Dat deed Hubo met de campagne ‘Hubo bos’, waarbij minimaal 2.500 bomen de grond in moesten gaan. Klanten konden meedoen door middel van een donatie van 300 klantenpaspunten, aan elke donatie voegde Hubo nog eens 3 euro toe, voldoende voor het planten van één boom.
Hubo helpt de natuur een handje
Bomen zijn de longen van de aarde: ze reinigen lucht, filteren water en geven leefruimte aan meer dan 80% van de wereldwijde biodiversiteit. Om bij te dragen aan het behoud van bossen, verkoopt Hubo uitsluitend duurzaam geproduceerd hout.
Met het Hubo bos ging de doe-het-zelf franchise een stap verder, samen met Trees for All: een Nederlandse stichting die wereldwijd bossen plant en herstelt én organisaties helpt om op een concrete manier invulling te geven aan duurzaamheid.
In no time 2.500 bomen
De campagne begon in week 28. In slechts 7 weken werd het doel, 2.500 bomen, al behaald.
Marije Kabel en Astrid Horst, marketingmedewerkers en initiatiefnemers van de campagne Hubo bos, "Zelf vonden we deze campagne fantastisch, maar het is altijd afwachten hoe de consument het oppakt. Dat het zo rap zou gaan hadden we niet voor mogelijk kunnen houden. De Hubo ondernemers hebben hierin een grote rol gespeeld, die hebben deze campagne echt gedragen met hun enthousiasme voor deze goede zaak. We zijn trots en blij met het behaalde resultaat, voor zowel Het Groene Woud in Boxtel als het tropisch regenwoud Turrubares Region in Costa Rica."