Appeltje – Eitje maakt verse producten beter en sneller beschikbaar in steden met AWS

Appeltje – Eitje maakt verse producten beter en sneller beschikbaar in steden met AWS

Redactie Baaz

Appeltje – Eitje, een innovatieve Nederlandse startup voor micro-foodwinkels die is gestart door twee boeren, heeft zijn eerste slimme 360-graden winkelervaring ontwikkeld. Deze is mogelijk gemaakt door Amazon Web Services (AWS). In 2021 lanceerde Appeltje – Eitje in Arnhem de eerste slimme verkoopautomaat met als doel de voedselketen van boer tot markt (fruit, groenten, eieren) te verkorten. Met behulp van Internet of Things op AWS heeft Appeltje - Eitje een eigen concept en verkoopkanaal ontwikkeld om mensen te laten profiteren van een korte keten waarmee dagverse producten te koop zijn. Appeltje – Eitje laat zien dat het mogelijk is om verse, lokale producten te consumeren tegen een eerlijke prijs.

Voor de implementatie en ontwikkeling van haar project, werkt Appeltje – Eitje samen met DI-VISION Consulting. Als AWS-partner helpt DI-VISION de startup om een ​​schaalbare en betrouwbare oplossing in de cloud te bouwen met behulp van serverloze technologie. Er is een volledige digitale klantervaring gecreëerd. Klanten hebben toegang tot een brede selectie van verse producten, het voordeel van zelfservice in de winkel en een vereenvoudigde winkelervaring. De oplossing is ontwikkeld op een volledig datagestuurde en cloudgebaseerde architectuur met behulp van AWS LambdaAmazon DynamoDB, and AWS IoT Greengrass.

Door gebruik te maken van AWS kunnen gebruikers van deze slimme verkoopautomaat hun verkopen beter monitoren, maar ook hun prijzen aanpassen naar de markt en het logistieke proces optimaliseren. Met realtime verkoop- en voorraadgegevens kan er vanuit huis een distributie- en bevoorradingsplan worden gemaakt. Het betekent ook dat de boeren van Appeltje – Eitje kunnen reageren op realtime gebeurtenissen terwijl ze op de boerderij werken - ze kunnen zelfs op afstand een individuele locker in een winkel openen terwijl ze door de kippenstal lopen.

Gertjan van Dam, pluimveehouder en één van de founders, zegt: “Dit nieuwe systeem is gebouwd voor verandering. Boeren hebben volledige controle dankzij de monitoringgegevens die naar onze apparaten worden verzonden. We kunnen deze gegevens direct gebruiken voor verkoopprognoses, dynamische prijsstelling, logistieke optimalisatie, bevoorrading en om vooruit te lopen op consumententrends. Onze nieuwe winkel in Arnhem, die draait op AWS-technologie, loopt erg goed en stabiel.”

Over Appeltje – Eitje

Het concept Appeltje – Eitje staat voor de kortste keten van vers voedsel van boer (producent) naar klant. Dit maakt het mogelijk om hoogwaardige voedingsproducten met veel smaak en lange houdbaarheid op de markt te brengen. Het concept staat ook voor een gemakkelijke manier om producten te kopen in een onbemande winkel met meerdere automaten.

Appeltje - eitje, AWS, verse producten, micro-foodwinkels
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie