Oracle en Red Bull Racing kondigen een nieuw hoofdstuk van innovatie in de Formule 1 aan
Oracle en Red Bull Racing hebben hun samenwerking versterkt en introduceren een nieuwe teamnaam, Oracle Red Bull Racing, evenals de nieuwe auto van het team voor het komende seizoen, de RB18. Voortbouwend op het succes van het F1-coureurskampioenschap van vorig jaar, zal het seizoen 2022 van het team uitgebreid gebruik maken van Oracle Cloud in de belangrijkste werkgebieden, waaronder op analytics gebaseerde racestrategie, geoptimaliseerde motorontwikkeling, AI- en machine learning-gedreven coureurstraining en een fan-ervaring op maat.
“Oracle Cloud heeft ons in staat gesteld om beslissingen te nemen op de racedag die Max Verstappen hielpen om vorig seizoen wereldkampioen te worden", zegt Christian Horner, teambaas en CEO van Oracle Red Bull Racing. “Het snel ontdekken van en reageren op kansen is cruciaal voor ons succes op en naast de baan. Oracle is een integraal onderdeel van die inspanning. Elk element van onze prestaties wordt gedreven door data-analyse. Het feit dat Oracle onze naamsponsor is, toont het vertrouwen dat we hebben in hun expertise en het vermogen om een echt concurrentievoordeel te bieden.”
Door gebruik te maken van Oracle Cloud Infrastructure (OCI) tijdens het afgelopen, succesvolle seizoen verhoogde het team het aantal simulaties dat ze uitvoerden met 1.000x om de nauwkeurigheid van de voorspellingen te verbeteren en besluitvorming aan te scherpen. Bovendien wist het team van Red Bull Racing de simulatiesnelheid met een factor 10 te versnellen, waardoor racestrategen meer tijd hadden om de juiste beslissing te nemen. Net zo belangrijk is het dat OCI de kosten van miljarden simulaties aanzienlijk heeft verlaagd, waardoor het team de prestaties op het circuit op kosteneffectieve wijze heeft weten te verbeteren, wat van cruciaal belang is voor succes onder de strikte uitgavenregels van de F1.
Dit seizoen stelt OCI het Oracle Red Bull Racing Team in staat om het volume en de verscheidenheid aan gegevens die ze analyseren uit te breiden en de snelheid te verhogen waarmee simulaties worden uitgevoerd om de tactieken die een podiumplek opleveren beter te voorspellen.
Samen met zijn innovatieve initiatieven op het circuit, zal Oracle Red Bull Racing een uitzonderlijke ervaring blijven leveren aan zijn wereldwijde fanbase. Vorig seizoen lanceerden Oracle en Red Bull Racing een innovatief platform voor fanloyaliteit, mogelijk gemaakt door OCI - The Red Bull Racing Paddock - om fans over de hele wereld de ongeëvenaarde F1-ervaring te brengen. Sinds de oprichting van The Paddock heeft Red Bull Racing het aantal aanmeldingen met meer dan 9x zien toenemen. De nieuwe, directe communicatielijn tussen fans en het team heeft geleid tot een ongekende betrokkenheid, waarbij geregistreerde fans duizenden vragen aan het team hebben ingediend en 35.000 digitale beloningen hebben ingewisseld. In 2022 zal Oracle Red Bull Racing nieuwe functies en mogelijkheden bevatten, waaronder de mogelijkheid om door gebruikers gegenereerde inhoud te creëren, om fans daarmee een nog diepere laag van personalisatie te bieden.
“De aanwezigheid van Oracle, een van 's werelds grootste cloudtechnologiebedrijven, als naamsponsor laat niet alleen een enorm vertrouwen zien in het vermogen van Red Bull Racing om qua technologie leidend te zijn op de racetrack, het zal ons ook in staat stellen onze ambities voor fanbetrokkenheid verder te ontwikkelen, een kernprincipe van onze marketingstrategie”, zegt Oliver Hughes, chief marketing officer, Oracle Red Bull Racing. "We willen fans meenemen op onze competitieve reis in de F1, ze midden in de race-actie plaatsen en Oracle's innovatie en technologie van wereldklasse zullen ons helpen dat doel te bereiken.”
"Red Bull Racing is meer toegewijd dan welk ander F1-team bij het gebruik van technologie om een voorsprong te krijgen. Dit werpt zijn vruchten af", zegt Ariel Kelman, executive vice president en chief marketing officer van Oracle. “Onze toewijding aan deze samenwerking weerspiegelt onze overtuiging dat OCI een strategisch wapen is op de racedag, helpt bij het creëren van de meest enerverende fanervaring in de sport en zelfs de toekomst van de F1 kan bepalen. Oracle Red Bull Racing is en blijft het meest vooruitstrevende en innovatieve F1-team ter wereld.”
OCI drijft motorontwikkeling, trainingen voor coureurs en Esports-team aan
Oracle werkt samen met Red Bull Powertrains om de volgende generatie F1-motoren te ontwikkelen die in 2026 debuteren, aangezien Red Bull Racing een van de slechts vier huidige fabrikanten wordt die motoren voor F1 leveren. Red Bull Powertrains zal OCI gebruiken om de modellering van de nieuwe verbrandingskamer van de motor te optimaliseren om de kosten te verlagen en de resultaten te verbeteren.
Red Bull Advanced Technologies en Oracle werken ook samen om de volgende generatie coureurs van wereldklasse te helpen in hun ontwikkeling. Door projecten die AI en machine learning toepassen, zullen de junior coureurs van Red Bull beter begrijpen hoe data hun rijstijl van bijpassende inzichten kan voorzien en kan helpen om hun rondetijden te verkorten.
Oracle Red Bull Racing Esports laat de evolutie zien van een partnership in een van 's werelds snelst groeiende sportindustrieën, esports. In navolging van zijn echte tegenhanger, zal het team OCI-aangedreven analyses gebruiken om de auto-setup te optimaliseren, de racestrategie te verbeteren en de coureurs te voorzien van training die hen kan helpen om consistent ideale rondetijden te rijden op elk virtueel circuit, onder elk gesimuleerd weertype.
Het nieuwe Formule 1-seizoen begint van 18-20 maart met de Gulf Air Bahrain Grand Prix in Bahrein.