Zo zorg je voor een nog betere klantbeleving in je (web)winkel

Zo zorg je voor een nog betere klantbeleving in je (web)winkel

Redactie Baaz

Eigenaren van online winkels of fysieke winkels in de straat hebben hun handen vol aan het aantrekken van klanten. Omzet genereren doe je door reclame te maken, de juiste producten aan te bieden en de beleving van de klanten te verhogen. Wat zijn goede manieren om deze klantbeleving voor je (web)winkel aanzienlijk te verbeteren?

Cadeaubonnen zijn al jaren een populair cadeau voor mensen die niet precies weten wat ze willen, voor mensen die je niet goed kent, maar het is ook een perfect onderdeel van een kerstpakket voor een bedrijf.

De klassieke cadeaubon maakt de laatste jaren plaats voor cadeaukaarten, die je vaak ziet in de supermarkt. Dit zijn cadeaukaarten van grote internationale winkels en platforms, maar je kunt ook zelf cadeaukaarten laten maken voor je eigen winkel. Dit vergroot de zichtbaarheid van je winkel, vooral als je deze kaarten distribueert in lokale kerstpakketten of aanbiedt aan vaste klanten die anderen enthousiast willen maken over je winkel.

Sparen voor voordeel met klantenkaarten

In het verlengde van de cadeaukaart ligt de klantenkaart. Als je klanten eenmaal enthousiast hebt weten te maken voor je winkel met een cadeaukaart, kun je ze behouden door ze te laten sparen voor kortingen of mooie extra’s. Een goed verzorgde klantenkaart van Cards Unlimited geeft een professionele uitstraling, waardoor klanten sneller terugkeren naar je winkel.

Een nieuwsbrief (ook voor je fysieke winkel)

Nieuwsbrieven zijn een slimme uitvinding van webshops om klanten aan hun winkel te blijven binden door ze op de hoogte te houden van nieuwe kortingen of zojuist gelanceerde producten en diensten. Als je naast een webshop ook een fysieke winkel runt, is het slim om in de nieuwsbrief ook reclame te maken voor je fysieke winkel. Als je klantenkaarten gebruikt met een e-mailadres, kun je een nieuwsbrief versturen die alleen geldt voor een fysieke winkel.

Persoonlijke service en beleving

De concurrentie in de winkelstraat is groot en steeds meer winkels gaan failliet omdat spullen online goedkoper en makkelijker te verkrijgen zijn. Het enige wat een online winkel of keten vaak niet kan bieden ten opzichte van de particuliere ondernemer, is service. Je kunt bijvoorbeeld service bieden door de functies van een horecazaak en winkel met elkaar te verbinden of speciale evenementen te organiseren, zoals een bezoek van een muzikant, spreker of zelfs een dj.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie