Liverpool FC en UPS openen ultramodern internationaal retail fulfilment center in Roermond
Liverpool FC (LFC) kondigt officieel de opening aan van haar ultramoderne internationale fulfilment center, gevestigd in Roermond. Hiermee streeft de club ernaar om retail bestellingen sneller, goedkoper en efficiënter te kunnen leveren aan fans.
In samenwerking met UPS, de officiële wereldwijde logistieke partner van de club, is het nieuwe ultramoderne fulfilment center gevestigd in Roermond en huisvest meerdere klanten. Het maakt gebruik van 100 procent herbruikbare energie dat mogelijk is door de 10,001 zonnepanelen die het gebouw van duurzame energie voorzien. Dit stelt de retail divisie van LFC in staat om de ambitieuze internationale strategie te ondersteunen.
LFC verzendt momenteel naar 180 verschillende landen en beschikt over 16 clubwinkels om de fans over de hele wereld te voorzien van officiële LFC-merchandise. Het wereldwijde geïntegreerde netwerk van UPS versterkt de wereldwijde retail- en e-commerce-activiteiten van LFC in het voordeel van de Reds clubsupporters.
Het distributiecentrum van de club in Merseyside blijft open en op volle capaciteit meedraaien door het verwerken van bestellingen en het leveren van club merchandise aan Britse fans. Het distributiecentrum krijgt nieuwe technologische systemen en extra training voor het personeel.
Mike Cox, senior vice-president of merchandising bij LFC, zegt: “We zijn verheugd om ons eerste internationale fulfilment center te openen ter ondersteuning van onze retailactiviteiten. We hebben ambitieuze plannen voor internationale groei. De opening van dit nieuwe ultramoderne gebouw in Nederland staat centraal binnen deze strategie en plannen en zal ons helpen met de groeiende vraag vanuit internationale markten ter aanvulling op ons bestaande distributiecentrum in Merseyside. We kijken ernaar uit om samen te werken met onze officiële partner UPS en gebruik te maken van hun expertise in logistiek, technologie en kostenefficiëntie om een goedkopere en verbeterde winkelervaring aan te kunnen bieden aan onze fans.”
Susanne Klingler-Werner, president van UPS Supply Chain Solutions Europe, voegt toe: “Onze samenwerking met Liverpool Football Club vertegenwoordigt de winnende combinatie van innovatie en passie. Door gebruik te maken van onze geavanceerde geautomatiseerde magazijn- en transportmogelijkheden, aangedreven door duurzaamheidsgerichte oplossingen, stroomlijnen we niet alleen de logistiek, maar stimuleren we ook de teamgeest en toewijding zowel op als buiten het veld.”
De nieuwe vestiging faciliteert de volledige officiële LFC merchandise-collectie, inclusief het nieuwe 20224-25 thuisshirt. Ook is er de mogelijkheid tot shirtbedrukking met club-, Premier League- en Women’s Super League-lettertypen en extra patches voor zowel de LFC Foundation als de Champions League.
Over UPS
UPS (NYSE: UPS) is een van 's werelds grootste bedrijven met een omzet van $100.3 miljard in 2022 en biedt een breed scala aan geïntegreerde logistieke oplossingen voor klanten in meer dan 220 landen en gebieden. ‘Onze wereld vooruithelpen door te leveren wat belangrijk is’ is het doel waar de meer dan 500.000 werknemers van het bedrijf zich op richten. Zij omarmen de strategie van het bedrijf, die helder geformuleerd is en daadkrachtig wordt uitgevoerd: Customer First. People Led. Innovation Driven. UPS zet zich in om zijn impact op het milieu te verminderen en de gemeenschappen die we overal ter wereld bedienen te ondersteunen. UPS neemt ook een sterk en onwrikbaar standpunt in ter bevordering van diversiteit, gelijkheid en inclusie. Vind meer informatie over het bedrijf op www.ups.com, about.ups.com en www.investors.ups.com.