Meer naamsbekendheid door buitenreclame

Meer naamsbekendheid door buitenreclame

Redactie Baaz

Een buitenreclame campagne kan erg aantrekkelijk lijken, maar zoals met iedere campagne is het vooral impactvol als de uiting gezien wordt door de juiste doelgroep. Veel adverteerders kijken vooral naar een zo groot mogelijk bereik. En overwegen daarom billboards op drukke locaties of bedrukkingen op bouwhekken. Wij geven je in deze blog meer inzicht en tips om op een succesvolle manier buitenreclame te gebruiken. 

Waarom kiezen voor buitenreclame

Reclame langs de weg is een handige manier om je merkbekendheid te vergroten en bij je doelgroep top-of-mind te blijven. Je bereikt dagelijks grote aantallen consumenten, waarvan velen regelmatig dezelfde routes afleggen, zoals naar hun werk. Op veel Nederlandse wegen rijden dagelijks duizenden automobilisten. Als je goed nadenkt over de juiste boodschap en reclame die je wil uitdragen, kan het dus een groot effect hebben op je bedrijf! 

Tips voor buitenreclame

Wil je opvallen tussen alle andere adverteerders, dan is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Je advertentie moet niet verloren gaan tussen de rest. Tegelijkertijd is het belangrijk om consistent te blijven met je merkidentiteit. Hoewel je op moet vallen, moet je nog steeds herkenbaar zijn voor je doelgroep. Als je advertenties te veel afwijken, kan dit verwarrend zijn voor potentiële klanten. De herkenbaarheid van je bedrijf verzwakt. Houd je boodschap kort en krachtig, zodat deze gemakkelijk op te nemen is voor voetgangers, automobilisten, fietsers en OV-gebruikers. Bovendien is het slim om nieuwe technologieën voor buitenreclame in de gaten te houden, zoals digitale OOH, omdat deze de manier waarop mensen reclames ervaren veranderen. Over de locatie moet je natuurlijk ook goed nadenken. Niet elk billboard in een stad past bij elk merk. Door gebruik te maken van gegevens en inzichten kun je de beste locaties kiezen om je specifieke doelgroep te bereiken. Het is ook slim om je advertenties op meerdere locaties en kanalen te plaatsen. Herhaling is krachtig en door je boodschap op verschillende plekken te laten zien, vergroot je de kans dat je doelgroep deze oppikt.

Opties voor buitenreclame

Reclameborden zijn traditioneel te vinden op heel veel locaties, zoals langs wegen, bij sportvelden en op bouwplaatsen, waar ze een breed publiek bereiken. De herhaalde blootstelling aan deze borden zorgt ervoor dat de boodschap blijft hangen bij veel bezoekers. Als jouw bedrijf zich langs een drukke weg of in een populaire winkelstraat bevindt, kan gevelreclame een effectieve manier zijn om de aandacht te trekken en je bedrijf te promoten. Gevelreclame vergroot de zichtbaarheid en vindbaarheid van je bedrijf door deze aan de gevel van het pand te plaatsen. Met gevelreclame zijn er tal van mogelijkheden in termen van formaat en verlichtingsopties. Naast gevelreclame zijn vlaggen en banieren ook effectieve reclamemiddelen langs de weg. Ze trekken op een creatieve manier de aandacht van voorbijgangers en dienen vaak als herkenningspunt voor bedrijven. 

De uitwerking

Zodra je het medium hebt geselecteerd, is het tijd om het reclamebord verder vorm te geven. De kleuren spelen hierbij een belangrijke rol, omdat ze als eerste de aandacht trekken. Als je streeft naar herkenbaarheid in jouw omgeving, is het aan te raden om de huisstijlkleuren (inclusief logo) van je bedrijf te gebruiken voor het reclamebord. Een alternatieve aanpak is het gebruik van contrasterende kleuren, waardoor het bord extra opvalt.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie