'Je bedrijf groeit door interactie en advies'
Interactie met small business
Toen Inwald begon met het programma van Goldman Sachs, kwam 50 procent van haar zaken van non-profit en 50 procent van één andere opdracht die constructie-managementdiensten aanbood aan overheidsinstellingen. Ze werkte aan een project om grote bedrijven, die werken met lokale-, staats- en federale diensten, te overtuigen om samen te werken met door minderheden- en vrouwen gerunde kleine bedrijven. Door het programma liet ze de grote bedrijven duidelijke doelen stellen om samen te werken met die specifieke kleine bedrijfjes.
Tijdens het programma van Goldman Sachs, waarin 10.000 kleine bedrijven interacteerde met grotere opdrachtgevers, kwam ze in contact met veel kleine bedrijven waar ze enorm van leerde, of dat nu een een uitdaging was of een kans die ze kon leren inschatten, het was voor Inwald een probleemoplossend proces. Het was niet zozeer dat er één persoon was die haar gericht advies kon geven, het was als een herhalend refrein. De consistentie van het advies gaf Inwald veel vertrouwen om zich te richten op meerdere klanten. Haar bedrijf groeide vervolgens van dertien tot 47 medewerkers. De omzet is toegenomen met 320 procent.
Inwald blijft haar diensten uitbreiden door veel te luisteren met veel spelers in het veld. Als ze hoort van klanten die diensten vragen die zij op dat niet aanbiedt, onderzoekt ze toch de mogelijkheid of deelname aan zo'n project ook niet een kans op verdere groei is. Uiteraard kijkt Inwald of het project strategisch overeenkomt met de richting die WPA heeft gekozen.
Meer informatie over de lessen van Inwald lees je hier.