‘We willen ondernemers en resellers verder helpen’
Het mkb stelt zeer specifieke eisen aan haar devices. Die moeten vooral niet te duur zijn, maar wel zoveel mogelijk opties bieden voor verbindingen, een lange levensduur hebben en tegen een stootje kunnen. Volgens Ronald is het essentieel om deze markt de juiste tools te bieden. ‘Dat aanbod is ook breder dan alleen de R50-C en A50-C. Alle modellen die we uitbrengen hebben specifieke kenmerken die aansluiten bij de specifieke behoeften van de markt waar ze voor zijn bedoeld, hoewel we natuurlijk ook proberen om ondernemers en corporates de flexibiliteit te bieden die ze zoeken door maatwerk te bieden.’
Meegroeien met verandering
Toshiba heeft al ruim dertig jaar ervaring in de markt voor zakelijke en corporate it. ‘In die markten zijn we sterk, maar met name het mkb is een markt die aan veel veranderingen onderhevig is. Daarin moeten we ook meegroeien. De resellers nemen in die markt een belangrijke positie in, daarom willen we ze met het nieuwe Win- Win-partnerprogramma helpen om met Toshiba de mkb-markt te bedienen', vertelt Ronald. Resellers zijn er in allerlei variaties, net zoals de mkb’er geen vastomlijnde entiteit is. ‘Daarom proberen we de breedte op te zoeken met het partnerprogramma. We bieden ze de tools om klanten de beste oplossingen te bieden. Als het de resellers lukt daar succesvol op in te haken, dan wordt hij of zij beloond via het puntensysteem. Zo maken we het voor de reseller makkelijker om Toshiba als oplossing binnen te brengen bij bedrijven.’ De opgespaarde punten kunnen resellers weer uitgeven in een per reseller opgesteld portal. Hier kunnen ze naast het inwisselen van de punten voor Toshibaproducten of kortingen ook meteen alle informatie vinden die ze nodig hebben om hun onderneming verder te laten groeien. ‘Die beloning is deels een tool, maar geeft de resellers ook de mogelijkheid kun klanten beter te bedienen. We willen onze partners alles leveren wat ze nodig hebben om hun business te vergroten. Kennis van de markt en je performance zijn essentieel voor deze groep. Wanneer wij ze goed laten weten wat ze van ons kunnen verwachten, staan zij ook sterker in hun positie naar de eindklant. Kennis is daar onmisbaar in, zij moeten tenslotte kunnen doorgeven wat Toshiba voor ondernemers kan betekenen.’
Specifieke doelgroepen
Daar zijn goede producten natuurlijk onmisbaar bij. ‘De twee nieuwe notebooks hebben elk hun eigen doelgroep, die we zo nauwkeurig mogelijk proberen te bedienen. Je kunt de Satellite Pro R50-C het beste zien als basismodel, voor de ondernemer die op zoek is naar een goede betrouwbare kantooruitrusting. Daar krijgen ondernemers wel een volle uitrusting voor terug, een groter gb-poort, een hdmi-aansluiting en verschillende opties tot aan een Intel I3-processor. Alle basisonderdelen die je voor je kantoor nodig hebt, zitten erin.’ Betrouwbaarheid is daarnaast een belangrijk punt bij alle Toshibadevices. Niet alleen zijn deze erop gebouwd om tegen een stootje te kunnen, ze worden ook uitgebreid getest op de levensduur van de gebruikte onderdelen. ‘Ondernemers verwachten robuuste producten waar ze een aantal jaar mee vooruit kunnen. Daarom voeren we altijd een ‘highly accelerated life test’ uit, waarin we een product in een korte tijd het equivalent van drie jaar intensief gebruik door laten maken. Werkt alles nog goed? Dan kunnen we er vanuit gaan dat de laptop jarenlang meegaat en de uitvalpercentages laag zijn, precies wat de ondernemer van ons verwacht.’
Power users
Voor bedrijven die intensiever gebruik maken van hun notebooks lanceert Toshiba de Satellite Pro A50-C. ‘Die biedt meer keuzes. Denk aan een HD of Full HD scherm, een trusted platform module-chip die het onrechtmatig kopiëren van data tegengaat en zorgt dat jouw bedrijfsdata echt veilig is, verschillende processoren, waaronder ook Intel I5 en I7-chips. Schaalbaarheid is het sleutelwoord. Speciaal voor de middenmarkt bieden we daarnaast nog de optie om in plaats van de Intel geïntegreerde grafische chip, een volwaardige grafische kaart te leveren.’ Volgens Ronald ideaal voor de ondernemer die meer eist van zijn device. ‘Veel mkb-bedrijven kennen verschillende gebruikersgroepen en hebben dan ook verschillende specificaties nodig voor hun apparatuur. Iemand die op zoek is naar betrouwbare kantooruitrusting pakt het model met de I3 of I5-processor en iemand die zwaardere software moet afdraaien kiest voor de I7 en eventueel de mogelijkheid de grafische kaart te integreren.’ Zakelijke laptops moeten daarnaast natuurlijk een volle werkdag gebruikt kunnen worden. ‘We hebben power dan ook hoog in het vaandel’, zegt Ronald enthousiast. ‘Je bent alleen mobiel bij gratie van de batterij, die moet dan ook ruim acht uur mee kunnen gaan. We testen onze producten met Mobilemark, waardoor je er vanuit kunt gaan dat het systeem doet wat het moet doen: de hele dag door, ook bij intensief gebruik, een ideale werkervaring leveren.’ Het is daarnaast erg praktisch dat alle Toshiba devices gebruik maken van dezelfde software image, waardoor de uitrol en het beheer binnen jouw onderneming gemakkelijk zijn. ‘Zo bieden we bijvoorbeeld de nieuwe Toshiba Cloud Client Manager (TCCM), die niet alleen onze eigen notebooks,maar alle devices binnen het netwerk vanuit één interface kan beheren. Alle onderdelen van de laptops kun je zo gemakkelijk beheren, wel zo prettig als binnen jouw bedrijf bijvoorbeeld de mogelijkheid bestaat voor werknemers om hun eigen devices te kiezen. Zo weet je zeker dat jouw bedrijfsdata altijd veilig is, welk product je werknemers ook gebruiken.’