Collegereeks voor Ondernemers in de startblokken voor de derde reeks
Het concept is hetzelfde gebleven: deelnemers aan de reeks krijgen op tal van terreinen praktische tips van gerespecteerde wetenschappers en succesvolle ondernemers die voor een middag in de huid van docent kruipen.
De derde reeks start op 20 september binnen de muren van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Thema’s die voorbij komen zijn: de klant (20 september), duurzaam ondernemen (31 oktober), kapitaal management (15 november), het nieuwe werken (13 december) en afsluitend branding (17 januari).
De docenten die je tijdens deze reeks voorbij ziet komen zijn topondernemer Yolanda Eijgenstein, Jim Stolze, drijvende kracht achter de Europese TEDx-conferenties, NU-oprichter Kees Zegers en Duncan Stutterheim, die als eigenaar van ID&T aan de basis staat van de wereldwijd legendarische Sensation-feesten.
Aan ondernemerservaring dus geen gebrek tijdens deze collegereeks. De academische zwaargewichten die zich in Rotterdam melden, zullen niet achterblijven. Zo geldt Henk Volberda al jarenlang als invloedrijk hoogleraar Strategisch Management en Ondernemingbeleid en maakte Eric Claassen naam als ondernemer en spraakmakend bijzonder hoogleraar Kennisvalorisatie in de Life Sciences.
20 september: De klant
De eerste editie staat in het teken van de klant. Hoe zorg je dat je genoeg aandacht geeft aan de klant en dat je klant van toegevoegde commerciële waarde voor je onderneming? Die vraag zal centraal staan tijdens het college. Sprekers zijn Jim Stolze, André Hagelen en prof. dr. ir. Gerrit van Bruggen.