Raymond Spanjar zet ´Van 3 naar 10.000.000 vrienden´ gratis online
Hoewel niemand zeker weet hoe het was gelopen als Raymond Spanjar zijn onderneming zelf was blijven runnen, lijkt hij op het juiste moment Hyves te hebben verkocht. Ruim 47 miljoen euro ving hij voor zijn bedrijf dat tegenwoordig in handen is van de Telegraaf Media Groep (TMG). De overname gebeurde in 2010, het jaar dat Facebook een serieuze concurrent werd op de Nederlandse markt. Telde Hyves dat jaar nog tien miljoen gebruikers, twee jaar later is dit aantal gedaald naar een schamele drie miljoen.
Hoe de toekomst van Hyves er ook uitziet, Raymond Spanjar geniet van een welverdiende wereldreis. Ondertussen zet hij zijn boek online waarin hij zich afvraagt wat er gebeurt als de site die je voor de lol startte, explodeert:
'In een privéjet naar de MTV Awards, geheime overnamegesprekken, ondergrondse seksnetwerken, op bezoek bij Máxima thuis, het strijdtoneel van de verkiezingen, overleg met de AIVD – de mooiste verhalen gebeuren meestal achter de schermen en blijven onverteld. Mensen vergeleken Hyves zo vaak met een jongensboek dat we er gek van werden en we besloten het boek te schrijven. Hopelijk lach jij bij het lezen net zo hard als de oprichter van Instagram', aldus Raymond Spanjar in zijn voorwoord.