Primera besteedt bedrijfsnetwerk uit aan KPN
Via het door KPN beheerde bedrijfsnetwerk kunnen de winkels gemakkelijker en veilig met het hoofdkantoor en elkaar communiceren en online bestellingen plaatsen. Ook het pinverkeer, de winkelbeveiliging en de internetverbinding verlopen via dit netwerk.
Bovendien gaan de winkels gebruikmaken van Exchange Online, een softwarepakket waarmee winkeliers overal hun e-mail kunnen bekijken. De Exchange-applicatie wordt volledig beheerd door KPN, terwijl Primera de flexibiliteit behoudt om zelf e-mailaccounts aan te maken. De mailbestanden worden opgeslagen in het CyberCenter van KPN, een datacentrum dat 24 uur per dag streng wordt beveiligd. Primera hoeft dus niet zelf te investeren in een kostbare mailserver en het beheer daarvan. De organisatie betaalt alleen een vast bedrag per maand.
Uitrol
KPN en Primera hebben een contract voor vijf jaar gesloten. De uitrol vindt gefaseerd plaats en is eind dit jaar afgerond. De geïntegreerde oplossing levert Primera een efficiëntere communicatie en kostenbesparingen op.
"Wij wilden n netwerk voor verschillende diensten. KPN was de enige die ons zo'n geïntegreerde oplossing kon bieden," vertelt Harry Jol, Algemeen directeur bij Primera. "Met het nieuwe bedrijfsnetwerk hebben we meer inzicht in de verkopen en voorraad en kunnen we onze winkeliers makkelijker bereiken. Ook de beveiliging is beter geregeld: er is n internettoegang, die wordt beheerd door KPN."
Ook als Primera narrowcasting wil gaan inzetten in haar winkels, kan dat via het nieuwe netwerk.
Info: www.kpn.com