SEAT: pitch je ondernemersplan in 1 kilometer tijd
Rijdend in de nieuwe SEAT Ibiza kregen deelnemers van SEAT’s Pitch and Ride-campagne slechts 1 kilometer de tijd om hun baanbrekende idee, product, dienst of onderneming te pitchen.
De 28-jarige Koen Brouwer, bedenker van de innovatieve Flowerplugs, deed dat het beste en wint daarmee een startkapitaal van 10.000 euro om zijn idee uit te werken, plus een jaar lang gratis rijden in de nieuwe SEAT Ibiza.
De jury – bestaande uit presentator en Freelancer van het Jaar Boris Lange, SEAT-marketing manager Onno Wittenberg en uitgever Slaven Mandic – was erg onder de indruk van het idee van Brouwer en zijn vrienden. Onder de naam Flowerplugs hebben ze biologisch afbreekbare ear plugs met bloemzaadjes erin ontwikkeld voor gebruik op muziekfestivals. De oordopjes kunnen na afloop vervolgens worden geplant om, in de woorden van Brouwer, “iets terug te geven aan de natuur”.
Meeste likes, shares, comments, tweets en views
Van alle inzendingen maakte de jury een voorselectie van 15 deelnemers die naast Boris Lange plaats mochten nemen in de nieuwe SEAT Ibiza om hun idee gedurende 1 kilometer te pitchen. De vijf die de meeste likes, shares, comments, tweets en views wisten te genereren, verdienden een plek in de finale. Met zijn Flowerplugs-pitch versloeg de Amsterdammer de vier andere finalisten.
Andere finalisten SEAT’s Pitch and Ride-campagne
Naast Flowerplugs haalden ook Avgre, YAYA Kombucha, Benjah Box en Homies de finale. Mitchell de Mol van Avgre hield een betoog voor augmented reality in het onderwijs, terwijl Charlotte Krijger van YAYA Kombucha het drankje kombucha kwam pitchen.
Benjah Box van Daniel Hagmeijer is naar eigen zeggen de eerste online munttheebezorgservice van Nederland en Homies van Shiwan Arkawazi wil kamerzoekenden aan elkaar koppelen op basis van gebruikersprofielen.