Slimme rookmelders worden slimmer
Geen vervelende piepjes vanwege lege batterijen, rookmelders met lege batterijen of uitstapjes naar de winkels voor specifieke batterijen. Een nieuwe dienst, ontworpen om te werken met de Nest Protect rook- en koolmonoxidemelder, bestelt automatisch nieuwe batterijen wanneer ze bijna leeg raken.
Klanten van de nieuwe dienst, ontwikkeld door 50five, CUBES van KPN, Energizer, Olisto en Tikkie van ABN AMRO, hoeven alleen nog maar een betaalverzoek op hun smartphone goed te keuren en de batterijen worden automatisch geleverd.
Rookmelders zonder werkende batterijen
De nieuwe dienst is ontwikkeld om het probleem van rookmelders zonder werkende batterijen op te lossen. Ontwikkeld met behulp van Works with Nest, de Nest third-party developer API, maakt de gloednieuwe dienst gebruik van de low-batterijwaarschuwingen die Nest Protect naar klanten stuurt om een geschakeld proces te starten: Olisto koppelt de diensten aan elkaar, KPN verstuurt de SMS, het betalingsproces wordt verzorgd door Tikkie, Energizer levert de batterijen en 50five verwerkt de bestelling.
Automatische e-mail of SMS
Een tweede voordeel van deze nieuwe dienst is dat Nest Protect automatisch vijf familieleden of vrienden een SMS en e-mail verstuurt wanneer er rook of koolmonoxide wordt gedetecteerd. Dit is een uitbreiding van de bestaande Family Accounts functie van Nest, waarmee tot 10 personen toegang hebben tot Nest producten en waarschuwingen via de Nest App.
Op die manier kan iemand altijd snel actie ondernemen als de bewoner in de problemen zit en zelf niet adequaat kan reageren. Door deze oplossingen zijn ook voor anderen hoorbaar en dat past natuurlijk ook goed bij de boodschap van de brandpreventieweken over het plaatsen van hoorbare rookmelders.