SUV-luxe in optima forma: de Range Rover SV Coupé

SUV-luxe in optima forma: de Range Rover SV Coupé

Redactie Baaz

Land Rover is al grondlegger van het luxury SUV-segment met de introductie van de Range Rover, bijna vijftig jaar geleden. Nu zet het merk de lijnen uit voor een nieuw genre met ’s werelds eerste full-size luxury SUV-coupé: de Range Rover SV Coupé.

De gelimiteerde, tweedeurs Range Rover is een creatie van Land Rover Design en Special Vehicle Operations. De SV Coupé is exponent van Range Rover Design, vakmanschap en kwaliteit. Hij biedt een verleidelijke carrosserie met het summum van luxe – en daarbij de onovertroffen terreinvaardigheid zoals verwacht wordt van Range Rover. Niet meer dan 999 exemplaren zullen met de hand worden opgebouwd bij SVO.

Panoramische dak

Het design is onmiskenbaar Range Rover, maar met een bijzonderee expressie dankzij de twee grote, elektrisch sluitende portieren zonder ruitframes. In combinatie met het panoramische dak valt veel licht in het interieur, waarmee de relaxte, gracieuze en tijdloze ambiance wordt versterkt.

De kleurcombinaties zijn zorgvuldig gekozen, evenals het nieuwe Contour Graphic met keuze uit vier duo-tone kleurschakeringen. Andere unieke kenmerken zijn het ontwerp van de grille, de ventilatiesleuven op de flanken van de carrosserie en de optionele 23-inch wielen – voor het eerst leverbaar.

Snelste full-size Range Rover ooit

Voor het interieur van de SV Coupé is te kiezen uit vier kleurcombinaties en een uitgebreide reeks single-tone kleuren. Tevens zijn verschillende afwerkingen in houtfineer beschikbaar, waaronder het volledig nieuwe ‘Nautica’: een houtfineer van walnoot en plataan, waarbij een uitgebalanceerd beeld ontstaat van klassiek vakmanschap en nieuwe technologie.

De Range Rover SV Coupé is ook de snelste full-size Range Rover ooit met een topsnelheid van 266 km/uur. De aandrijving wordt verzorgd door de 416 kW (565 pk) sterke 5,0-liter Supercharged V8-benzinemotor, ofwel de krachtigste motor die ooit in een full-size Range Rover is aangeboden. De acceleratie van 0-100 km/uur vergt slechts 5,3 seconden geduld.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het 88 millimeter verlaagde onderstel maakt van de SV Coupé meer een rijdersauto, zonder in te leveren op het gebied van comfort. De legendarische terreinvaardigheid is evenmin aangetast, met een doorwaarddiepte van 900 millimeter en een maximaal aanhangwagengewicht van 3,5 ton. De verkoop van de Range Rover SV Coupé start in het vierde kwartaal van 2018. De Nederlandse vanafprijs bedraagt 390.000 euro (incl. BTW/BPM).

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie